Autóvevő-képzés Toyota módra
Tokió egyik legnagyobb szórakoztatóparkjaként emlegetik, pedig akár rábeszélő autószalonnak is nevezhetnék a Toyota...
Tokió egyik legnagyobb szórakoztatóparkjaként emlegetik, pedig akár rábeszélő autószalonnak is nevezhetnék a Toyota Mega Web központot. A japán főváros futurisztikus kikötői szórakoztatónegyedében, Odaibában lévő plázában kialakított 15 ezer négyzetméteres létesítmény nosztalgiaautó-múzeum, designbemutató, ajándékbolt, étterem és kávéház is egyben. A tokióiak tömegével keresik fel a Mega Webet, amolyan hétvégi családi kirándulásként. Noha a főteremben a Toyota legújabb modelljeit lehet kipróbálni és persze megvásárolni, a hangsúlyt nem a közvetlen eladásra, hanem a tartós márkahűség kialakítására helyezték. Mégpedig egészen a legkisebb kortól: a járni éppen csak tudó gyerekek kis műanyag autókon száguldozhatnak, a tinédzserek szimulátorokon gyakorolhatnak, és autós filmeket vetítő háromdimenziós moziban szórakozhatnak. Külön részleget alakítottak ki arra, hogy a gyerekeket hozzászoktassák a Toyota által kifejlesztett környezetkímélő technológiákhoz: a Kids Hybrid Ryde One pályán hibrid meghajtású kisautókban gurulhatnak. A falakon lévő szemléltető ábrák, látványos működő modellek mellett pedig óvónők, tanárok magyarázzák játékosan a gyerekeknek a zöld megoldások előnyeit. A kiállított négykerekűeket, köztük egy Forma-1-es autót, nemcsak kívülről lehet csodálni, de nyugodtan be lehet ülni, sőt szabad bennük hancúrozni is. Az autókat akár családosan is ki lehet próbálni egy 1,5 kilométeres tesztpályán. Ha visszafogottan is, de a Toyota márkajel mindenhol uralja a központot. A cél nyilvánvaló: mire a gyerekek felnőnek, biztosak legyenek benne, hogy kizárólag Toyotával akarnak autózni.
VASS PÉTER / TOKIÓ