Lázár János: Labancok leverve!
Ezzel a felkiáltással jelezte az építési és közlekedési miniszter, hogy megnyerte a GYSEV az osztrák közlekedési minisztérium elleni pert.
Ezzel a felkiáltással jelezte az építési és közlekedési miniszter, hogy megnyerte a GYSEV az osztrák közlekedési minisztérium elleni pert.
Az osztrák közlekedési minisztérium nem nyugodott bele, hogy a magyar fél erőből lenyomta őket a vasúti társaságban.
Első körben csak a pályák üzemeltetését veszi át a GYSEV, a személyszállítási szolgáltatás ellátását csak fokozatosan.
A szolnoki üzemét a közelmúltban bővítő svájci cég a GYSEV-vel már meg is egyezett, de ambíciói Délkelet-Ázsiáig érnek.
Mosóczi László a MÁV-csoport vasúti személyszállító cégének vezérigazgatója is volt.
Egy jelentős tőkeemelés után a Waberer’s részesedése 70 százalék lesz, a GYSEV kisebbségi tulajdonos marad.
Ausztria felé sem érdemes most elindulni.
Lázár János szerint a tranzakció lezárása után „miénk lehet a döntő szó”.
A kormány az utolsó pillanatban meghozta a szükséges döntést.
Már csak a kormány engedélye hiányzik a GYSEV motorvonat-vásárlásához, de mindjárt lekésik a határidőt.
A magyar–osztrák vasúttársaság az Európai Befektetési Bank hiteléből finanszírozná 13 új intercity motorvonat beszerzését a Stadlertől. A kormány március óta nem járul hozzá az ügylethez, a határidő szeptember vége.
Újra folytatódik a győri vasútvonal felújítása, több járat indulási ideje megváltozik, lesz, amelyeket más állomásról indítanak el, és pótlóbuszra is szükség lesz, amikor ezzel összecsúszva a GYSEV is elkezdi a saját karbantartását.