Ebben a maximálisan benzingőzős gyárban csak a kis golfautó elektromos, de még az is Mustang formájú. Megnéztük, hogy hol készülnek Shelby 800-1200 lóerős közúti fenevadjai.
Nemrégiben Las Vegasban jártunk, ahol természetesen nem hagyhattuk ki a Shelby American felkeresését. Volt szerencsénk kipróbálni egy 825 lóerős Super Snake Mustangot, beültünk egy legendás Ford GT40-be és egy fényezetlen polírozott alumínium karosszériás Shelby Daytona Coupéba, valamint alaposan körbejártuk a világ egyik legdrágább Mustangját, a 660 millió forintos 1967-es Shelby GT500 Super Snake-et.
Most pedig megmutatjuk, hogy pontosan hogyan is néz ki a Shelby amerikai központja, ami a legendás Strip közelében, a város déli határánál található.
A Strip felől érkezőket ez a látvány fogadja:

És ilyen a Shelby-központ másik oldala, azzal a nagy garázskapuval, amin a legújabb tuningautók kigördülnek az első métereikre:

Amerikában minden hatalmas:

A különböző rendezvényekre és a város másik végén található tesztpályára ezzel a 6,7 literes dízelmotorral szerelt járgánnyal szállítják a legújabb Shelbyket:

Ha szerencsénk van, a parkolóban ilyen gyönyörű oldtimerekkel is találkozhatunk:

A látogatóközpont shopjában rengeteg ereklye kapható, ráadásul egészen korrekt áron:



A múzeum szekcióban egymás mellett sorakoznak a Shelby Cobrák, melyek nem oldtimerek, hanem friss gyártású úgynevezett Heritage modellek. Ezek a modernizált fékrendszert leszámítva lényegében teljesen megegyeznek a 60-as években készült eredeti Cobrákkal, és hivatalosan motor nélkül kerülnek átadásra, ily módon megkerülve a szigorú modernkori előírásokat.




Ez viszont egy eredeti 60-as évekbeli Shelby Mustang:

Íme egy gyorsulási versenyre épített modern Shelby Mustang:

A gyártási területen rögtön a legújabb Shelbybe, egy 825 lóerős Super Snake Bold Editionbe futottunk bele, mely egyedi megjelenésű sportkocsiból mindössze 30 példány készül:

De akadt itt előző generációs GT500 Super Snake is, mely mindennek mondható, csak gyakorinak nem:

Látogatásunk alatt is javában zajlott a munka a különböző új, illetve használt autókon:







Szépen sorakoznak egymás mellett a vadonatúj Mustangok, melyek közül a zölddel mehettünk egy karikát:

Ottjártunkkor az alábbi volt a legerősebb autó a Shelbynél, egy 1200 lóerős motorral szerelt előző generációs Mustang. Ami azért volt ennyire poros, mert a méregdrága átalakítás jelentősen elhúzódott:



A tesztpadon éppen egy Shelby 1000 bizonyított, ami végül is nem 1000, hanem egész konkrétan 1101 lóerős produkciót adott elő:



Az elektromos Mustangnak még a gondolatát is kinevették a Shelby munkatársai, de mi azért találtunk egy hasonló autót a gyárban:


Ilyen-olyan alkatrészek mindenhol:


A részletekre is nagyon odafigyelnek a Shelbynél:


És végül a fal, amelyen a látogatók otthagyhatják az aláírásukat, üzenetüket:

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.