Már eddig is a kissé szokatlan kommunikációjáról volt híres a Duolingo, de most szintet léptek: eljátszották, hogy az ikonikus baglyukat elgázolta egy Tesla. De hogy jön ehhez Dua Lipa és a WHO? És biztos, hogy meghalt a kabala? Mutatjuk a válaszokat, és azt, hogy mennyire bevált a szokatlan marketing.
A Duolingo a világ legismertebb nyelvtanuló alkalmazása, ráadásul az elmúlt években matematikai és zenei tananyagokkal is bővült. Aki azonban egyetlen pillanatig is használta, tudja, hogy az egész platform a diszkrét terrorra épít, persze nemes céllal: hogy minden nap gyakoroljon a felhasználó.
Ehhez vicces, nyomasztó értesítések is társulnak, de a Duolingo közösségi médiás jelenléte is parádés, leginkább csak a trollkodásra és arra épít, hogy miért kell ma is elvégezni legalább egy leckét az appal. Nem kell tehát a szomszédba menniük marketingleckékért, de a napokban még tőlük is szokatlan húzás volt, hogy bejelentették,
az ikonikus bagoly halott.
Az egészet tényleg úgy csomagolva, mintha egy valódi személy, a cég fontos embere halt volna meg; egy fekete hátterű gyászjelentést is kiadtak, amiben arról írnak, hogy Duo elhunyt, és a hatóságok már vizsgálják ennek okát – ők pedig együttműködnek a szervekkel. A komolyságot persze gyorsan megtörik, amikor megjegyzik: „Az igazat megvallva, valószínűleg belehalt a várakozásba, hogy elvégezd a leckédet, de mit is tudhatunk”?
Egyúttal megjegyzik, tudják, hogy a bagolynak sok ellensége volt, megpróbálnak még viccesen rábeszélni mindenkit a legdrágább előfizetésre, és végül azzal zárnak, hogy „köszönjük, hogy tiszteletben tartják Dua Lipa magánéletét ezekben az időkben” – utalva a Duo-Dua hasonlóságára. Ezt a sztár sem hagyta szó nélkül, de még a WHO is felült a (sötét) humorvonatra, sürgetve, hogy minél előbb meg kell állapítani a halál okát. Ami szerintük nem lehet fekete himlő, lévén 1980 óta nem volt ilyen eset.
Később kiderült: a Duo-baglyot egy Tesla Cybertruck gázolta el, és a platform több figurája is meghalt, mire ki is adták mindet egyedi koporsóban, plüssként (!). „Pénzt csinálunk a gyászból, mert hát egy vállalat vagyunk” – jegyzik meg. A dolog persze egy az egyben egy ügyes marketinghúzás, és szó sincs arról, hogy kivégeznék a Duolingo ikonikus figuráit. Hogy mennyire működik a dolog, arról a TechCrunch írt a Similarweb piacelemző adatai nyomán: a halálhír február 11-i bejelentése óta a havi aktív felhasználók száma 25 százalékkal nőtt az előző évhez képest (Androidon), ami jelentős. Úgy tűnik, a halálhírre épített marketing még több emberhez juttatta el a Duolingót. De a Similarweb arra is rámutatott, hogy a hírt követő napon 38 százalékkal ugrott meg az androidos letöltések száma. A webes kereséseké pedig 58 százalékkal nőtt.
A szokatlan kampány tehát működni látszik, és a jelek szerint a bagoly is marad, közösségi összefogással: ha összegyűjtenek a felhasználók 50 milliárd pontot az appban, a jelek szerint újjáéled. És hát nem is lenne értelme eldobni a legjobban működő marketingeszközt a cégnél, amit évek óta építenek már.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.