A legújabb kutatási eredmények szerint a korábban már hírbe hozott, rosszul megírt alkalmazások mellett sok népszerű weboldal, köztük a Wikipedia megnyitása is gyorsan meríti a mobiltelefont.
A Stanford Egyetem kutatói azt vizsgálták, hogy az okostelefon-használók által gyakran látogatott weboldalak közül melyik mennyire terheli le a készüléket, azaz mennyire járul hozzá a telefon gyorsabb lemerüléséhez.
A szakértők arra jutottak, hogy a felhasználók közt gyorsabban terjed a mobiltelefonos böngészés, mint amennyire a fejlesztők odafigyelnek arra, hogy a telefonra optimalizált oldalakkal szolgálják ki őket. Ezt bizonyítja, hogy több népszerű oldal elvileg mobilra szabott verziója sincs megfelelő odafigyeléssel fejlesztve.
A kutatás során a 3G-s netkapcsolathoz, valamint az oldal böngészőbe betöltéséhez használt energiát vették számításba. A legrosszabbul teljesítő mobilos oldal a Wikipedia volt, de szintén nem szerepelt jól az IMDB filmes szájt és az HBO Go sem. Az átlagosan teljesítők közt van a Facebook és a Weather.com, míg a legjobban a Gmail, a YouTube és a microsoftos live.com.
Az a nem túl meglepő tény is kiderült, hogy a mobilos felülettel egyáltalán nem rendelkező oldalak fogyasztják el a legtöbb energiát: a vizsgáltak közül ilyen volt például a teljes mezőny első helyén végző, nagyméretű multimédiás elemekkel operáló Apple-oldal, illetve a Tumblr mikroblog-szolgáltató főoldala.
Aki kíváncsi a részletes módszertanra és eredményekre, az pdf formájában letöltheti az angol nyelvű tanulmányt.
A szakértők arra jutottak, hogy a felhasználók közt gyorsabban terjed a mobiltelefonos böngészés, mint amennyire a fejlesztők odafigyelnek arra, hogy a telefonra optimalizált oldalakkal szolgálják ki őket. Ezt bizonyítja, hogy több népszerű oldal elvileg mobilra szabott verziója sincs megfelelő odafigyeléssel fejlesztve.
A kutatás során a 3G-s netkapcsolathoz, valamint az oldal böngészőbe betöltéséhez használt energiát vették számításba. A legrosszabbul teljesítő mobilos oldal a Wikipedia volt, de szintén nem szerepelt jól az IMDB filmes szájt és az HBO Go sem. Az átlagosan teljesítők közt van a Facebook és a Weather.com, míg a legjobban a Gmail, a YouTube és a microsoftos live.com.

Aki kíváncsi a részletes módszertanra és eredményekre, az pdf formájában letöltheti az angol nyelvű tanulmányt.