2010. október. 21. 13:27 hvg.hu Utolsó frissítés: 2010. október. 21. 13:11 Plázs

A fogorvosok vezetik a panaszlistát

Azzal is csökkenteni lehet a panaszok számát, ha megszüntetik azokat a fórumokat, ahová az egészségügyi ellátásukkal elégedetlenek fordulhatnak.

Drágán és nem elég hatékonyan működött a felügyelet, amely csupán évi 3 ezer panaszt kezelt – indokolta a megszüntetést Szócska Miklós egészségügyért felelős államtitkár. Ha ezt az évi legalább 100 millió orvos–beteg találkozási alkalomra vetítjük, három következtetés adódik: vagy kis hibaszázalékkal működik az egészségügy, vagy a betegek túlnyomó többsége kilátástalannak véli a hivatalos panaszkodást, vagy fogalmuk sincs, milyen minőségű ellátást kaptak.

A kormányzat előbb fogott hozzá az intézményi rendszer lebontásához, mintsem körvonalazta volna, milyen keretek között gondolja kezelni az egészségügyi ellátást igénybe vevők panaszait. Az egészségügyi törvényben nevesített 9 betegjog közül a legtöbbször az ellátáshoz való hozzáféréssel és annak minőségével, tartalmával kapcsolatos kifogásokkal keresik meg a betegjogi képviselőket. A panaszlistát a fogorvosok és fogtechnikusok, a gyógyászati segédeszközök forgalmazói, az optikusok, a patikusok és a plasztikai sebészek vezetik.

A teljes cikket elolvashatja a HVG e heti számában.