A 75-95 üléses SSJ kifejlesztése 2001-ben kezdődött, s bár a prototípus csak...

A Superjet látványterve
Wikimedia (Creative Commons)
Ez lesz az első orosz személyszállító repülőgép, amely minden tekintetben megfelel majd a nemzetközi normáknak. Erre az is garanciát nyújt, hogy a kifejlesztésébe a nyugati világ repülőiparának olyan rangos képviselői is bekapcsolódtak, mint például a Boeing, a Snecma, a Thales, a Messier, a Dowty, a Liebherr Aerospace, és a Honeywell, de emellett az orosz Iljusin és Jakovlev is részt vállalt a programban, a gyártó konzorcium részvényeinek egy része pedig olasz tulajdonban van.
Időközben a gépek karbantartására az orosz Szuhoj és az olasz Alenia Aeronautica közös vállalatot alapított. Az SSJ gyakorlatilag a brazil Embraer 190/195-ös, és a kanadai Bombardier CRJ-700/900-as típusok kategóriájába tartozik, azonban a legújabb kutatási eredmények felhasználása miatt, hatékonysága akár 15-20 százalékkal is jobb (ára pedig ugyanennyivel alacsonyabb) lehet, mint nyugati versenytársaié. A Szuhoj szakemberei optimisták: szerintük a gép legnagyobb felvevőpiaca természetesen Oroszország lesz, de emellett külföldön is szeretnének minél többet eladni belőle (s lehetséges vásárlóként a Malév neve is felmerült). Összesen legalább 700 darab SSJ gyártását tervezik, melyek katalógus ára felszereltségétől függően 23,4-28,9 millió dollár.
TTG Hungary

Plázs
travelline.hu
2007. október. 12. 09:00
Az Airbus-botrány - nincs füst tűz nélkül
Plázs
travelline.hu
2008. január. 07. 09:01
Hackelhető a Boeing 787-es
Plázs
travelline.hu
2007. október. 01. 10:00