A Déli pályaudvarról az első menetrendben meghirdetett személyvonat 1861. április 1-jén gördült ki, az új vonalon a teherforgalom már március 22-én megindult. Ugyanezen a napon keltezték a vasúttársaság hirdetményeit, amelyekkel közzétették a vonal megnyitását. Retró Nagyítás-fotógalériával emlékezünk a bezárásra ítélt Déli pályaudvarra.
A Déli Vasút egykor a Dunántúl egyik legfontosabb közlekedési vonalait üzemeltető cég volt, amelynek jogutódját csak 1932-ben államosították. Ez a vasúttársaság építette meg a mai Budapest-Déli pályaudvarról induló balatoni vonalat is, amely 1861-ben érte el Kanizsát, a mai Nagykanizsát.
A pályaudvar a Vérmező mellett, a Lánchíd és az alagút folytatásában épült meg 155 évvel ezelőtt. Az építkezések 1859 szeptemberében kezdődtek meg és, majd egy éven keresztül, 1860 nyaráig tartottak.