A Sorstalanság a legnézettebb magyar film
A filmforgalmazók adatközlése alapján tavaly összesen 19 magyar filmet mutattak be; több mint 34 500 előadásra 1,3 millió néző váltott jegyet.
Az Egy szoknya, egy nadrágot, Gyöngyössy Bence filmjét 254 ezren látták, ez 226 millió forintos bevételt eredményezett. Az októberben forgalomba került vígjátékot – amely az idei filmszemle versenyprogramjában is szerepel – szintén 33 kópiával, de a Sorstalanságnál többször vetítették, az előadások száma meghaladta a 7700-at.
A harmadik legnépszerűbb tavaly bemutatott mozgókép a Csudafilm volt; a Ragályi Elemér által rendezett alkotást, amely januárban került a mozikba, 180 ezres látogatószám és 124 millió forintos jegybevétel jellemezte.
A három legnézettebb alkotást sorrendben a Le a fejjel, valamint a Csak szex és más semmi című film követte 153 ezres, illetve 146 ezres nézőszámmal. A további alkotások mindegyikére 100 ezernél kevesebb jegyet adtak el; a nézettségi rangsor hatodik helyén álló Az igazi Mikulást csak 35 ezren nézték meg.
A forgalmazók rangsorát -–a filmjeik által vonzott nézők számát alapul véve – a Hungaricom vezette, amely a Csudafilm, a Le a fejjel és a Csak szex és más semmi című filmmel szerepelt; az alkotásokat 480 ezren látták. A második helyre az Intercom került az általa forgalmazott egyetlen magyar filmmel, a Sorstalansággal. A sorban a harmadik a Best Hollywood volt az Egy szoknya, egy nadrág című alkotással.
