Fogyasztói panaszok alapján folytattak vizsgálatot a tavaly megtévesztő hirdetése miatt megbüntetett ételfutár cég ellen.
Ötvenmillió forintos fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a Foodorára Budapest Főváros Kormányhivatala.
A kormányhivatalt vezető Sára Botond a közösségi oldalára pénteken feltöltött videóban azt mondta: azért rendeltek el rendkívüli ellenőrzést a futárcéggel szemben, mert számos panasz érkezett hozzájuk a működésére. Sok fogyasztói bejelentést kaptak, hogy arról késedelmesen érkezik meg az étel, aminek a minőségét, valamint a kompenzációt is kifogásolták, és az árakkal is gond volt.
A kormányhivatal vizsgálata során további hiányosságokat is feltárt – mondta a főispán anélkül, hogy konkrétumokat árult volna el.
A Foodorát február közepén a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) bírságolta meg félrevezető hirdetése, valamint az annak kapcsán ellene folytatott vizsgálat akadályozása miatt, összesen 55,2 millió forintra. Akkor azt állapították meg, hogy a cég egy 2023 őszi reklámkampányában félrevezetően ígért kuponokat és ingyenes kiszállítást, majd a decemberi GVH-vizsgálat idején megváltoztatták a hirdetés szövegét, amivel hátráltatták a vizsgálat lefolytatását. A Foodora a hírre reagálva azt ígérte, hogy a jövőben a GVH munkatársaival összedolgozva tesznek majd a magyar reklámkommunikáció fejlesztéséért.
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter tavaly november elején jelentette be, hogy az ételkihordó cégekről érkező fogyasztói panaszok megsokasodása miatt rendkívüli fogyasztóvédelmi ellenőrzést fog indítani a minisztérium, ami során honlapjaikat, hirdetéseiket, az ételek minőségét és a szállítási időt is vizsgálni fogják.

Frissítés: reagált a cég
A Foodora 2025 eleje óta közösen dolgozik Budapest Főváros Kormányhivatal fogyasztóvédelmi főosztályával, segítve a kivizsgálási folyamatot. A főosztály januári határozata alapján a honlapunkon hiányzó adatokat, például a tárhelyszolgáltatónk elérhetőségét, és postai címünket javítottuk.
A határozat kézhez kapása óta eltelt időben nem kaptunk újabb értesítést a hatóságtól, melyben további változtatásokra köteleznének szolgáltatásunkkal kapcsolatban – közölte a Foodora Magyarország. A közlemény szerint
jelenleg alaposan vizsgáljuk a bírság tartalmát, hogy teljes mértékben megértsük a hatóság döntésének alapját.