A külügyminiszter az „évszázad lehetőségéről” ír.
„Az évszázad lehetőségét kapta a magyar vasúti járműipar azzal az egyiptomi–orosz–magyar megállapodással, melynek keretében 1350 személyszállító vasúti kocsi gyártására kerül sor az Egyiptomi Nemzeti Vasúttársaság részére” – közölte hétfőn délelőtt Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter.
A miniszter arra a bizniszre célzott, melyről tavaly nyáron a HVG írta meg, hogy jelentős bukó. Hiszen – mint írtuk – 2024-ben már második éve volt veszteséges az egyiptomi vasúti megrendelést könyvelő Magyar Vagon. Ez az a cég, amelynek az orosz Transzmas-csoport kiszállása után egyedül kell megbirkóznia az 1350 kocsiból álló egyiptomi rendeléssel.
Szijjártó ennek ellenére „a magyar vasúti járműipar történetének legnagyobb nemzetközi megrendeléseként” hivatkozik az egyiptomi rendelésre, sőt, azt állította Facebook-posztjában, hogy
már „meghaladta az ezret a legyártott vasúti kocsik száma”.
„Ugyanakkor ez egy hatalmas esély is az óriási keresletet támasztó egyiptomi és afrikai piacon való további terjeszkedésre” – tette hozzá. Azért persze egy kis brüsszelezés is belefért még, ugyanis szerinte „eközben leküzdendő problémát jelentenek a brüsszeli szankciók, úgyhogy a mai feladat Kairóban az, hogy a vasúti kocsik leszállításának útjából minden akadályt elhárítsunk és a magyar vasúti járműipar további afrikai terjeszkedését elősegítsük.”