A politikus elképzelhetőnek tartja, hogy a kormány akadályozni fogja azoknak a beruházásoknak a megvalósítását, amelyeket a főváros a Mini-Dubajhoz kinézett területre tervez.
Tudomásul vette a kormány a főváros elővásárlási jogát Rákosrendezőre – jelentette be a kormányinfón a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Gulyás Gergely sok sikert kívánt a terület kipucolásához és fejlesztéséhez, és jelezte: mostantól őket terheli minden hozzá kapcsolódó felelősség.
A bejelentést követően Karácsony Gergely főpolgármester azt írta, a kormány végre meghátrált, és elismerte, hogy a Mini-Dubaj beruházás helyett Budapest érdeke győzött.
Reagált a fejleményre Vitézy Dávid, a fővárosi Klímavédelmi, Közlekedési és Városfejlesztési Bizottság elnöke is. Szerinte is fontos győzelem ez a fővárosnak, hogy „ne arab érdekek és 500 méteres tornyok határozzák meg Budapest jövőjét, hanem a város lakóinak érdekei”. Hozzátette ugyanakkor, hogy kormányoldalon „egyből elkezdték a fővároson számon kérni a terület fejlesztését. Olyan közlekedési fejlesztéseket is, melyeket eddig a kormány vállalt – azért az furcsa lenne, ha amit az arabok kedvéért kifizettek volna a magyar adófizetők pénzéből, Budapest számára már nem vállalnák”.
A főváros a területre zöld városnegyedet tervez, amelynek létrehozására Vitézy szerint képesnek kell lennie, s „ha esetleg ehhez változtatni kell a Városháza mai működésén, akkor a Fővárosi Közgyűlés ezt meg fogja tenni”. Figyelmeztetett ugyanakkor:
nyilván, ha a kormány ezt a folyamatot ott akadályozza majd, ahol tudja, akkor ez nem fog menni – és sajnos attól tartok, itt ez a csapda készül most.
Hiszen például a vasútvonal átépítése nélkül itt semmit nem tud csinálni se az arab befektető, se a főváros. Ugyanis, mivel a teljes rendezőpályaudvar mindmáig a vasúti hálózat része, állami közreműködés nélkül Rákosrendező nem tehető fejleszthetővé. Ezt az arab befektető felé vállalta az állam, hisz vasúti fővonalat csak a kormány építhet át.”
Vitézy úgy fogalmazott, hogy együttműködés nélkül nem lesz fejlesztés, az állami vasút és a város kooperációja nélkül nem születhetnek új lakónegyedek volt rendezőpályaudvarok helyén.
A Mini-Dubaj beruházásról szóló cikkeinket itt találja: