Azt nem tudni, hogy mit szeretne a vasúttársaság fejleszteni a szegedi pályaudvaron.
2006-ban 1,3 milliárd forintból újították fel a szegedi vasútállomást, méghozzá kívül-belül, ezért nehezen érthető, hogy most miért írtak ki pályázatot a létesítmény fejlesztésére – írja a Telex.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium ennek ellenére is azok közé az állomások közé sorolta a pályaudvart, amelyeket magánbefektetők pénzéből akarnak felújítani, illetve fejleszteni. A pályázati kiírás – amelyre január végéig lehet jelentkezni – csak általánosságban fogalmazza meg a felújítás lépéseit.
„A Fejlesztési Terület állami tulajdonban lévő ingatlanai állami tulajdonban maradnak, azokat az MNV Zrt. a Projektcég vagyonkezelésébe adja tervezetten 99 évre” – olvasható a pályázatban. A pályázóknak pedig vállalniuk kell, hogy
- érdemben növelik a vasúti közlekedést igénybe vevő utasok elégedettségét,
- ösztönzik az utazóközönséget a kötöttpályás közlekedés előnyben részesítésére,
- hozzájárulnak a kiemelt pályaudvarok, vasútállomások és környezetük infrastrukturális fejlődéséhez,
- növelik az állomások környezetében elérhető szolgáltatások számát és minőségét.
A portál többször megkérdezte a vasúttársaságot, hogy mi indokolja a felújításra vonatkozó pályázati kiírást, először csak általánosságban válaszoltak, de másodjára sem sikerült sok konkrétumot elárulniuk.
„ (…) ezen pályázati szakasz célja, hogy a tulajdonosi jogokat gyakorló minisztérium, illetve a vasúttársaság megismerje a potenciális ingatlanfejlesztők javaslatait és elképzeléseit. Ezt követően, a pályázatok elbírálása során kerülnek kiválasztásra az egyes területeken bevonásra kerülő fejlesztők-befektetők. A koncepciók véglegesítésére és az érintettekkel történő további érdemi egyeztetésekre az így kialakuló keretrendszerben, a projektcégekkel folytatott párbeszéd során kerül majd sor” – írták.