Alakítanának a 100E járat menetrendjén, a 200E nonstop lenne és több jegykiadó automatát helyeznének ki.
Február 16-ig, péntekig várja a BKK az utasok észrevételeit a reptéri járatok átalakításával kapcsolatos tervhez.
A 100E járat fejlesztésének első lépéseként az utazási igényekhez igazított menetrendet vezetnének be. Részleteket ezzel kapcsolatban nem közöltek, csak annyit, hogy igazodnának a légitársaságok nyári menetrendjéhez és együttműködnének a repülőtér üzemeltetőjével.
Újabb jegykiadó automaták kihelyezését tervezik a Deák Ferenc téren és a Kálvin téren, hogy minél többen vegyenek jegyet elővételben.
A repülőtér jobb éjszakai kiszolgálása érdekében a 200E busz éjjel-nappal járna és kiváltaná a mostani 900-as járatot. A 3-as metró üzemszünetében a 200E busz Liszt Ferenc Airport 2 és a Határ út között közlekedne és jobb átszállási kapcsolatot biztosítana a belvárost érintő járatokhoz.
A repülőtér és a dél-pesti térség közötti eljutási lehetőséget a BKK a Csévéző utcánál a 980-as járattal történő átszállási kapcsolat kialakításával biztosítaná.
A 200E járat mindkét irányban megállna a Pestszentlőrinc vasútállomásnál, így javulna Erzsébettelep közösségi közlekedési kapcsolata.
A BKK szerint a 2017. július 8-án indított 100E busz hiánypótló járat, mert közvetlenül a reptérig megy, indulásonként átlagosan 30-40 utas, míg egy nap alatt körülbelül 3000 utas választja. A forgalmát folyamatosan figyelik, hogy tovább fejleszthessék a járatot.
A Közlekedő Tömeg Egyesület január végén arra hívta fel a figyelmet, hogy szerintük csapnivaló szolgáltatást kapnak a reptéri expresszbusz utasai a 900 forintos, emelt árú különjegyért. A 100E buszok tömöttek, előfordul, hogy nem fér fel mindenki, illetve késve indul a járat. Már a tavaly júliusi indulás után néhány héttel bebizonyosodott, hogy a 100E busz 30 percenkénti indítása kevés lesz – jegyezték meg.