Az önkormányzat és a kórház az ügy megoldása helyett egymásra mutogat és „jogértelmezési, illetve szerződésértelmezési nézetkülönbségekről” beszél.
„Borzasztó körülmények voltak, nagyon koszos volt a vécé, vécépapír volt a földön. Semmihez nem mertünk hozzányúlni mert olyan kosz és mocsok volt. Mikor rákérdeztem, azt a választ kaptam, hogy ezt a problémát már jelezték, de megoldás egyelőre nincs. Én nem gondolom, hogy a takarítás a védőnő feladata lenne” – mondta az Átlátszónak egy anya az érdi védőnői helyiségekben tapasztalt állapotokról.
A szülők szűrésekre viszik ide gyerekeiket, gyakran újszülötteket is.
„Az ingatlanüzemeltetés és a közös használatú helyiségek takarítása a helyi önkormányzat feladata. Szakmai tekintetben a működést a kórház garantálja, ám az üzemeltetési feladatok ilyen esetekben önkormányzati hatáskörbe tartoznak” – közölte az illetékes Dél-budai Centrumkórház Szent Imre Egyetemi Oktatókórház.
Az Érdi Önkormányzat szerint viszont a takarítási feladatok – a kórházzal kötött szerződés szerint – a kórházat terhelik, mivel az önkormányzattól megkapta a védőnői helyiségek ingyenes használati jogát.
„Folyamatos szakmai egyeztetések zajlanak, mert vannak köztünk jogértelmezési, illetve szerződésértelmezési nézetkülönbségek. A takarítás kérdésében a két fél januárban abban állapodott meg, hogy első körben a kórház próbálja meg megoldani a feladatot, de ha valamilyen oknál fogva nem engedélyezik számukra az új munkaerő felvételét, akkor az önkormányzat keres megoldást a problémára.”
Most úgy tűnik, a felek kompromisszumos megoldásra hajlanak. Eszerint a védőnői telephelyeken lévő mérőórákat a Városgazda nevére írnák át, és a takarítást is az önkormányzat vállalná, ehhez egy újabb szerződést kötnének a kórházzal.
Kiemelt képünk illusztráció.
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.
