A tervek szerint az összeszerelő üzem 500 méter hosszú és 200 méter széles lesz.
A valaha volt legnagyobb alapterületű szegedi épület lehet az az összeszerelő üzem, amelynek a terveit a Telex szúrta ki az Építésügyi hatósági engedélyezési eljárásokat Támogató elektronikus Dokumentációs Rendszerben (ÉTDR). Az engedélyeztetésre benyújtott tervek szerint 500 méter hosszú és 200 méter széles, azaz 10 hektáros lehet a gyárépület, amelynek föld- és alapozási munkái hamarosan megindulhatnak.
A tervezett üzem így több mint kétszer akkora lehet, mint Szeged főtere, a 4,5 hektáros Széchenyi tér. De a BYD tervei szerint számos további épület is készülhet, köztük egy 435 méter hosszú festőüzem, egy 370 méteres lökhárítógyártó-üzem, és egy „L” alakú összekötő épület. Arról már korábban beszámoltunk, hogy egy 1400 fő elszállásolására alkalmas konténerváros felépítése is szerepel a tervek között.
A BYD lelkesedését a jelek szerint így sem az európai elektromosautó-eladások bezuhanása, sem a Brüsszel és Peking közötti konfliktus nem törte le, sőt, utóbbi még növelheti is a szegedi gyár jelentőségét. Az üzemben jövőre kezdődhet meg a gyártás, és akár napi 1000 jármű is legurulhat a gyártósorrol.
Borítóképünkön a szegedi BYD gyár leendő területe. (Veres Viktor)
Egyre jobban megérheti inkább eltárolni a napelemmel megtermelt áramot
Rövid távon jó módszer a szolgáltatói hálózatos adok-kapok, de hamarosan a tárolásos módszerrel is érdemes lesz megbarátkoznia a napelemeseknek, hiába drágább a tároló egység előállítása és karbantartása.
