Potenciális debreceni és Balaton-parti utakról, digitális beszállókártyákról és az amerikai piac felé való nyitásról is nyilatkozott lapunknak a Ryanair kereskedelmi igazgatója, aki a légitársaság négy új budapesti útjának bejelentésének apropóján járt Magyarországon.
Jótett helyében jót várj – gondolhatta a magyar kormány, mikor 14+2 pontos turisztikai csomagjának részeként kivezette a légitársaságokat érintő szén-dioxid-adót, és ez most úgy tűnik, valóban hatással lesz a magyar turizmusra.
A Ryanair válasza ugyanis ezen döntésre rövid távon négy új útvonal bevezetése még a nyár folyamán, míg hosszú távon közel megduplázni szeretnék a magyarországi utasforgalmukat. (A fapados a magyar fővárost 68 desztinációval köti össze a nyári szezonban, ez több mint 640 járatot jelent. Az új úti célok: Castellón, Katowice, Liverpool és Toulouse.) Ennek a növekedésnek azonban feltételei is vannak: egyrészt a magyar kormány ne vezesse vissza a most visszavont adókat, másrészt ne emelkedjen tovább a budapesti reptérre repülés költsége.
A társaság távlati terveiben pedig nemcsak Budapest szerepel, hanem Debrecen és a Balaton is. Az utóbbi két helyszínt legkésőbb 2030-ig felvennék a kínálatukba.
Arra, hogy hogyan vonzaná a fapados légitársaság az új utasokat, Jason McGuinness, a Ryanair kereskedelmi igazgatójának válasza egyszerű: az új utak éppen elég vonzerőt jelentenek majd.

Minden utasnak érdeke, hogy a Ryanairnek minél több járata legyen az országban, ugyanis az árakat így lehet alacsonyan tartani, amíg pedig ez adott, nem riogatna senkit azzal, hogy hirtelen véget érne az olcsó repjegyek kora. A légitársaságnak nem kifejezett célja Magyarországon elsőnek előlépni, azonban a jövőben további 40 utat szeretnének indítani, a Wizz Airrel való versengésre pedig csak annyit mondott a kereskedelmi igazgató, hogy
nem tartok egy kis regionális légitársaságtól.
Bár sokáig úgy tűnt, hogy már a nyáron bevezetik a digitális beszállókártyák használatát járataikon, McGuinness szerint ez sohasem volt kimondott cél, a nyár jó lehetőséget ad az átszokásra, és majd a kevésbé telített téli időszakban vezetik ki teljes mértékben a papíralapú beszállókártyákat. Az átállástól nem tart, hiszen már most az utasaik 80 százaléka az applikáción keresztül használja a beszállókártyát, várakozása szerint ez nyáron 90 százalékra emelkedik.
Az európai légitársaságoknál mindig kérdést jelent, hogy terveznek-e nyitni a Közel-Kelet vagy Amerika felé, ettől az opciótól azonban teljes mértékben elzárkózott McGuinness, szerinte ugyanis van még merre terjeszkedni Európán belül is, sőt még Afrika is előrébb helyezkedik el listájukon.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
