A tömegközlekedést és a teherszállítást biztosító hajókat kivéve április elsejétől csak kibocsátásmentes vízi járművekkel lehet a csatornákon csónakázni.
Amszterdam április 1-jétől környezetvédelmi célból kibocsátásmentes övezetet hoz létre a csatornák belvárosi szakaszain közlekedő hajókra vonatkozóan – derül ki az amszterdami városvezetés honlapján közzétett közleményből.
A városvezetés szerint a kibocsátásmentes zóna Amszterdam belvárosi csatornahálózatán minden nem menetrend szerint közlekedő, illetve nem tömegközlekedést vagy teherszállítást bonyolító, turisztikai vagy magánhasználatú, de kedvtelésből tartott vízi járműre vonatkozik.
„A belvárosi zónában csak károsanyagkibocsátás-mentes sétahajók közlekedhetnek” – fogalmaztak. Átmeneti rendelkezések és kivételek lesznek az átmenő vízi utak esetében – tájékoztattak.

A zónába április elsejétől csak érvényes engedéllyel rendelkező elektromos, hidrogénhajtású motorokkal felszerelt vagy kézi hajtású hajók és csónakok hajthatnak be – közölték, majd hozzátették: érvényes matricával rendelkező hibrid meghajtású hajók és csónakok a zónán belül csak villanymotor használata mellett közlekedhetnek.
A városvezetés tájékoztatása szerint 2025 végéig minden amszterdami belvízi úton közlekedő – nem átmenő forgalmat bonyolító – személyszállító hajónak kibocsátásmentessé kell válnia. A kompoknak ezt a célt 2030-ra kell teljesíteniük. Az új szabályokat megszegők kezdetben figyelmeztetést kapnak, rájuk a hatóságok nyártól pénzbírságot szabhatnak ki.
Jelenleg 15 elektromos töltőállomás érhető el Amszterdam csatornáinak belvízi szakaszain. Ezek számát a következő két évben legkevesebb háromszázra, 2030-ig 2500-ra kívánják növelni – tájékoztattak.
Amszterdamban körülbelül 14 ezer turisztikai célú, illetve magánhasználatú hajó van regisztrálva. A mintegy 600, tömegközlekedést is bonyolító személyszállító hajó közül 500 már elektromos motorral közlekedik.
(MTI)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
