Az áremelkedések miatt Emmanuel Macron kormánya is lépéskényszerbe került.
A NielsenIQ által összeállított adatok azt mutatják, hogy a tusfürdők, a tamponok, a mosogatószerek, a mosószerek és a WC-papír általános értékesítési volumene csökkent a szeptember 17-én zárult évben, miközben a szupermarketek árai e kategóriák mindegyikében meredeken emelkedtek a tavalyi év azonos időszakához képest.
Egy francia szupermarket matricát rak azokra a termékekre, amelyekkel át akarják verni a gyártók a vevőket
A Carrefour így szeretne nyomást gyakorolni a Pepsire és más beszállítóira.
„Ahol jó saját márkás alternatívák vannak, ott nagy elmozdulás tapasztalható a saját márkás termékek felé" – mondta Anton Delbarre, az Eurocommerce kiskereskedelmi csoport vezető közgazdásza, hozzátéve, hogy „egyesek valóban kevesebbet esznek, kevesebbet zuhanyoznak, kevesebbet takarítanak, vagy egy kicsit kevesebb mosószert öntenek a mosógépükbe".
Mint fogalmazott, „az emberek takarékoskodnak, részben a csökkenő vásárlóerő miatt, és azért is, mert a bérek még mindig elmaradnak az inflációtól. Amint a fizetések felzárkóznak az inflációhoz, ez a hatás valószínűleg csökken majd, de egy része megmarad, mert az emberek új szokásokat alakítanak ki".
A Reuters úgy tudja, Emmanuel Macron elnök kormánya szerdai ülésén várhatóan foglalkozik majd az élelmiszeripari inflációval, és várhatóan olyan jogszabályokat alkot majd, amelyek előrehozzák az élelmiszertermelők és a szupermarketek közötti éves tárgyalásokat. Vagyis az árcsökkentések már január 15-től életbe léphetnének, nem csak március 1-jétől, mint általában.
(Nyitóképünk illusztráció. Fotó: AFP / Jean-Pierre Müller)
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
