2-3 éven át tartó fejlesztések indulnak meg idén, mondta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a Világgazdaságnak.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) az idén nettó 585 milliárd forintnyi közlekedési infrastruktúra-beruházásra készül, a nyolc legnagyobb projektből hat közúti, kettő pedig vasúti - értesült hétfői száma szerint a Világgazdaság az állami társaságtól. A folyamatban lévő legdrágább beruházás az M30-as autópálya Miskolc és Tornyosnémeti közötti szakasza, amelynek nettó kivitelezési költsége 183 milliárd forint. További kiemelt beruházás az M4-es autópálya Berettyóújfalu és Nagykereki közötti szakaszának második üteme, az M4-es gyorsforgalmi út M0-ás és Cegléd közötti szakaszának korszerűsítése, az M44-es út Tiszakürt-Kondoros szakaszának megépítése, az M85-ös új szakasza Csorna II.-Sopron-kelet-Fertőrákos között, továbbá a 67-es főút Kaposvárt és Látrányt elkerülő szakaszának összeköttetése.
A vasúti projektek közül a Kelenföld-Pusztaszabolcs vonalon és a Budapest-Hatvan vonalon zajlanak jelentős fejlesztések. A NIF a lapnak azt is hangsúlyozta, hogy a munkák jellemzően 2-3 évig tartanak, és az említett költségek nem egy évre vonatkozó kiadást takarnak.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
