Utasként van egy olyan sejtése az embernek, hogy vonattal mintha egyre lassabban lehetne odaérni bárhová. Sok célpont esetében ez így is van – derül ki a korabeli menetrendekből.
Napokkal ezelőtt közleményben tudatta a MÁV, hogy a pályarekonstrukciónak hála, meggyorsult a dél-balatoni közlekedés. A Forbes ezen kapva megnézte, összességében lassult vagy gyorsult-e a vasúti közlekedés a kilencvenes évekhez képest.
Utasként van egy olyan sejtése az embernek, hogy nem: vonattal mintha egyre lassabban lehetne odaérni bárhová. De jöjjenek a tények, az 1991-es és az 1999-es menetrendkönyv, illetve a mostani menetrendről szóló pdf alapján. Mi a helyzet a balatoni célpontokkal? Siófok esetében tényleg javult a helyzet.
- Siófok 1991: 85 perc, 1999: 93 perc, 2017: 75 perc.
- Keszthely 1991: 148 perc, 1999: 165 perc, 2017: 166 perc.
- Balatonfüred 1991: 114 perc, 1999: 142 perc, 2017: 119 perc.
- Tapolca 1991: 162 perc, 1999: 197 perc, 2017: 197 perc.
A vidéki nagyvárosokról részletes adatokat nem közölt a lap, de a menetrendek alapján Győrbe a Railjet ma éppen annyi idő alatt jut el, mint 1999-ben az Eurocity. Szeged a rendszerváltás óta változatlanul kb. 140 percébe kerül azoknak, akik Budapestről vonatoznak. Debrecenbe a menetidő 5 perccel hosszabb, mint 1991-ben, Miskolcra pedig 10 perccel nőtt a menetidő a rendszerváltás óta. Pécsnél a legnagyobb a csúszás, a Mecsek-expressz régen 160 perc alatt teljesítette a távot, ami most 175 perc alatt sikerül az InterCitynek.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
