Népszabadság: Azért csúszhat a hárosi Duna-híd, mert nem akarták a Közgéppel csináltatni
Bár a kormány szeretne más cégeket is helyzetbe hozni a fejlesztéseknél, a Közgép a szakmai tapasztalata miatt továbbra is megkerülhetetlen – írja a Népszabadság, amely szerint az M0-s hárosi Duna-hídjának közbeszerzését is azért halaszthatták el, hogy ne a Közgép kapja meg a munkát.
Az építési piac szereplői tudni vélik, hogy a Simicska Lajos tulajdonában lévő Közgép Zrt. kiesett a pikszisből, utódjaként pedig a közelmúltban feltűnő gyorsasággal tulajdonost váltó Market Építő Zrt.-t emlegetik – írja a Népszabadság.
A Market Építő Zrt. 51 százalékos tulajdonrészét a Videoton-tulajdonos Garancsi István frissen alapított, sporttevékenységgel foglalkozó cége, a Garhartt Invest 2014 Zrt. vette meg szeptemberben a Wallishoz köthető Wing Zrt.-től, miután a cég több állami beruházáson is nyert, többek között a Fradi-stadion építését is ez a cég intézte, de a Nemzeti Közszolgálati Egyetem sportcsarnokára kiírt tenderen is nyertek.
Az összesítések szerint 15 milliárd forintos vagyonnal rendelkező Garancsi a Népszabadsággal a cégvásárlásról azt közölte: gazdasági ügyekben nem nyilatkozik, a lap szerint viszont egyes híresztelések szerint Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója állhat a Market Építő megvásárlása mögött, bár a HVG júliusban azt írta, hogy Orbán Viktor új, feltörekvő nagytőkéseket próbál helyzetbe hozni a túlzottan a fejére nőtt Simicska Lajossal szemben, és a lap szerint az egyik ilyen feltörekvő "nemzeti tőkés" a vele jó kapcsolatban álló Garancsi István, a Videoton sportklub tulajdonosa.
A Népszabadság azt írja, szakmai háttere és infrastruktúrája miatt a Közgép Zrt. viszont egyelőre megkerülhetetlen, bizonyos építési munkálatokat szinte csak ez a cég lenne képes elvégezni, az M0-s autóút déli szektorában teljes szerkezetcserére váró hárosi Duna-hídra kiírt közbeszerzést pedig egyes pletykák szerint az NFM nem is pénzhiány miatt vonta vissza, hanem azért, mert a projekt megvalósítására csak a Közgép lett volna képes. Ebben az esetben viszont lehet, hogy még éveket kell majd várni arra, hogy egy olyan cég is megjelenjen a piacon, amely képes a híd felújítására.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
