Egymás után robbannak le a MÁV piros motorvonatjai
A 2006-ban 11 milliárd forintért vásárolt szerelvények fele már szolgálatképtelen. Ráadásul a karbantartással megbízott Stadler elállni készül a MÁV-Starttal kötött szerződésétől.
Egymás után robbannak le a MÁV-Start Zrt. 2006-ban vásárolt Talent motorvonatai – írta a keddi Népszabadság. A 7 évvel ezelőtti beszerzésre 11 milliárd forintot költöttek.
A tíz vonatból álló flottának már a fele működésképtelen hajtómű-meghibásodások miatt, és előfordulhat, hogy egy időre kényszerpihenőre is küldik őket – írja a lap.
A Bombardier vonatait a Stadler Magyarország Kft. tartja karban. A Stadler már jelentette a MÁV-nak és a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak a sorozathibát, ám a cég a javítás költségeit nem vállalja magára, álláspontjuk szerint a vasúttársaságnak kellene fizetnie. A Stadler ultimátumot adott a MÁV-Startnak, hogy ha január végéig nem állapodnak meg a Talent vonatok javításáról, a Stadler szerződést bont, és a lerobbant motorvonatokat kirakják a pusztaszabolcsi szerelőbázisról.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
