A politika markában a közlekedési kedvezmények
Egy munkaanyagként létező menetrend szerint a 65 év felettiek ingyenes utazási lehetősége csak a csúcsidőn kívüli napszakokban maradna meg, de a végső szó a politikáé - mondta Fónagy János a Napi Gazdaságnak adott interjúban.
A közösségi közlekedés kedvezményrendszerének felülvizsgálatánál a végső szót a politika mondja ki - mondta Fónagy János, az Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára a Napi Gazdaságnak.
A lap pénteki számában megjelent interjúban a közösségi közlekedési kormánybiztos arra a felvetésre, hogy mire kell számítani azzal összefüggésben, hogy a hírek szerint az IMF elvárhatja a közösségi közlekedés állami támogatási rendszerének átalakítását, úgy válaszolt: "több forgatókönyvet is készítettünk, de a végső döntés minden bizonnyal politikai lesz. Ha lesz EU-IMF-megállapodás, és a vállalt feltételek között szerepel majd a kedvezményrendszer felülvizsgálata, akkor azt el kell végezni."
Kifejtette: az elfogadható irány, hogy a társadalom legkevésbé tehetős csoportjait, a kisnyugdíjasokat, a diákokat, tartós fogyatékkal élőket, nagycsaládokat ne terheljük meg. Ugyanakkor elvi jelentősége lehet annak jelzése, hogy nincsen ingyen ebéd, azaz valamennyit fizetni kell a szolgáltatások igénybevételéért. Jelenleg az utasok kevesebb mint ötöde fizet teljes árú menetdíjat, miközben mintegy 40-féle jogcímen lehet kedvezményt igénybe venni - jegyezte meg.
A munkaanyagok nem nyilvánosak - mondta, de példaként ismertette: az egyik, hangsúlyozottan munkaanyagként létező szcenárió szerint a 65 év felettiek ingyenes utazási lehetősége csak a csúcsidőn kívüli napszakokban maradna meg. E forgatókönyv egyik alváltozata szerint ugyanakkor az érintettek vásárolhatnának olyan bérletet, például havi 1000-1500 ezer forintért, amellyel bármely napszakban közlekedhetnének.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
