Szégyenszemre japánok vezetik az amerikai autópiacot Detroit előtt
Minden idők legnagyobb piaci részesedését érték el az ázsiai autógyártók tavaly az Egyesült Államokban.
A tíz legnagyobb cég – köztük a Toyota és a Honda – az amerikai személygépkocsi- és teherautó-piac 47,4 százalékát uralta, és ezzel első ízben utasította maga mögé a detroiti hármasfogatot – GM, Ford, Chrysler –, amelyek piaci részesedése 44,2 százalékra esett.
Ez nagy fordulat a húsz évvel ezelőttihez képest, amikor a belföldi autógyártók tartották kézben a piac 75 százalékát, és az ázsiaiaknak csak 18 százalék jutott.
Mindamellett ágazati elemzők úgy látják, hogy ezentúl már nem lesz olyan könnyű dolguk az ázsiaiaknak az Egyesült Államokban. Nemcsak azért, mert csökken a kereslet, hanem azért is, mert az amerikaiak is kezdenek ráállni az üzemanyagtakarékos kis és közepes autók, illetve az elektromos és hibrid járművek gyártására a benzinfaló nagy autók helyett.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.
