2009. október. 02. 14:05
MTI
Utolsó frissítés: 2009. október. 02. 13:47
Gazdaság
Megtámadta a debreceni villamosbeszerzési tendert a Stadler
Megtámadta a Stadler az érvénytelennek nyilvánított debreceni villamosbeszerzési tendert, a cég azt szeretné elérni, hogy tekintsék érvényesnek az ajánlatát, s ennek alapján érdemben bírálják el.
A társaság a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz október elsején nyújtotta be a kérelmét, s egyebek mellett azt szeretné elérni, hogy nyilvánítsák érvénytelennek a tender lezárását.
Debrecen az idén már két tendert írt ki villamosok beszerzésére, de mindkettőt érvénytelennek nyilvánították, a másodikat szeptember végén.
Az elsőként kiírt tender tavasszal azért lett érvénytelen, mert a város forintban kérte a villamosok szállítási árát, ám a tender, a forint euróval szembeni jelentős gyengülése miatt, finanszírozhatatlanná vált. A tender 248 forintos euró árfolyammal kalkulált.
Azóta Debrecen újra kiírta a 2-es vonalhoz szükséges 18 villamosra a nyílt közbeszerzést, de másodjára euróban kérte az árat.
A bírálóbizottság azonban érvénytelennek ítélte a debreceni 2-es villamosvonal járműbeszerzésére kiírt második tendert is. A pályázatra egyetlen ajánlat érkezett, amely érvénytelennek bizonyult, ezért új pályázatot kell kiírni. Az ajánlat azért volt érvénytelen, mert a pályázó az ajánlati garanciára vonatkozó előírást nem teljesítette megfelelően, ezt pedig nem lehet hiánypótlással rendezni. Az új tendert a lehető legrövidebb időn belül kiírja a város.
A háromnegyed részben uniós forrásból finanszírozott 7,2 kilométeres új debreceni villamos vonal teljes beruházási költsége 17,56 milliárd forint, ebből 8,46 milliárdot tesz ki a 18 csuklós villamos, a hozzá tartozó szolgáltatásokkal.
A korábbi tenderre a cseh Skoda, a német Stadler és a spanyol CAF nyújtott be ajánlatot.
A város időközben elérte, hogy a második tender már ne forint-, hanem euró alapú legyen. Így a becsült beszerzési ár 34 112 900 euró. Ez magában foglalja a légkondicionált villamosok ellenértéke mellett a működtetésükhöz szükséges karbantartási eszközöket, a tartalék alkatrészeket, valamint a kapcsolódó szolgáltatásokat is.
Debrecen az idén már két tendert írt ki villamosok beszerzésére, de mindkettőt érvénytelennek nyilvánították, a másodikat szeptember végén.
Az elsőként kiírt tender tavasszal azért lett érvénytelen, mert a város forintban kérte a villamosok szállítási árát, ám a tender, a forint euróval szembeni jelentős gyengülése miatt, finanszírozhatatlanná vált. A tender 248 forintos euró árfolyammal kalkulált.
Azóta Debrecen újra kiírta a 2-es vonalhoz szükséges 18 villamosra a nyílt közbeszerzést, de másodjára euróban kérte az árat.
A bírálóbizottság azonban érvénytelennek ítélte a debreceni 2-es villamosvonal járműbeszerzésére kiírt második tendert is. A pályázatra egyetlen ajánlat érkezett, amely érvénytelennek bizonyult, ezért új pályázatot kell kiírni. Az ajánlat azért volt érvénytelen, mert a pályázó az ajánlati garanciára vonatkozó előírást nem teljesítette megfelelően, ezt pedig nem lehet hiánypótlással rendezni. Az új tendert a lehető legrövidebb időn belül kiírja a város.
A háromnegyed részben uniós forrásból finanszírozott 7,2 kilométeres új debreceni villamos vonal teljes beruházási költsége 17,56 milliárd forint, ebből 8,46 milliárdot tesz ki a 18 csuklós villamos, a hozzá tartozó szolgáltatásokkal.
A korábbi tenderre a cseh Skoda, a német Stadler és a spanyol CAF nyújtott be ajánlatot.
A város időközben elérte, hogy a második tender már ne forint-, hanem euró alapú legyen. Így a becsült beszerzési ár 34 112 900 euró. Ez magában foglalja a légkondicionált villamosok ellenértéke mellett a működtetésükhöz szükséges karbantartási eszközöket, a tartalék alkatrészeket, valamint a kapcsolódó szolgáltatásokat is.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.

Gazdaság
MTI
2008. december. 20. 11:38
Bajnai is örvendezik a debreceni villamosprojektnek
Karrier
hvg.hu
2009. július. 28. 15:48
Háromszáz új munkahely Debrecenben
Gazdaság
MTI
2009. június. 18. 11:15
Titkos áron román kézbe került a MÁV Debreceni Járműjavító
Gazdaság
MTI
2009. szeptember. 28. 11:29
Tiszta pénz: mennyit kereshet a Debrecen futballcsapata a BL-ben?
Itthon
MTI
2009. május. 27. 16:23
Az MSZP a debreceni vagyonkezelő veszteségeiről
Itthon
MTI
2009. június. 18. 16:27