2009. szeptember. 18. 13:30
MTI
Utolsó frissítés: 2009. szeptember. 18. 13:28
Gazdaság
Kezd magához térni a globális online reklámpiac
A világgazdasági helyzet alakulásával párhuzamosan a globális online reklámpiac is a javulás jeleit mutatta az április-júniusi időszakban, az év elején tapasztalt meredek zuhanás után - derül ki a Strategy Analytics nevű intézet ágazati felméréséből.
Az online reklámbevételek ugyan 3,1 százalékkal csökkentek a második negyedévben 2008 azonos időszakához viszonyítva, de 0,6 százalékkal emelkedtek az előző negyedévhez képest.
A reklámipar bevételei azt követően kezdtek esni, hogy a válság hatására az ügyfelek csökkentették az erre fordított kiadásaikat.
Az előző negyedévhez hasonlóan áprilistól júniusig is csökkent szinte az összes amerikai online reklámcég árbevétele, a nagyobb nemzetközi online reklámtársaságoké viszont már emelkedett - állapította meg jelentésében Martin Olausson, az intézet elemzője.
A reklámköltségek lefaragása a kisebb reklámcégeket sújtotta leginkább. A piac koncentrációja már elindult, így a bevételek elsősorban a nagyobb, befolyásosabb cégeknél koncentrálódnak, és a kisebb társaságoknak egyre nehezebb ügyfeleket szereznie a recesszióban - mondta az elemző.
A világ legnagyobb bevételű reklámügynökségéhez, a brit WPP csoporthoz tartozó New York-i GroupM számításai szerint idén világszerte 5,5 százalékkal zsugorodhat a teljes reklámpiac. Az egyik nagy vetélytárs, a francia Publicis ZenithOptimedia nevű részlegének kutatása szerint 8,5 százalékos lehet a visszaesés 2009-ben.
A reklámipar bevételei azt követően kezdtek esni, hogy a válság hatására az ügyfelek csökkentették az erre fordított kiadásaikat.
Az előző negyedévhez hasonlóan áprilistól júniusig is csökkent szinte az összes amerikai online reklámcég árbevétele, a nagyobb nemzetközi online reklámtársaságoké viszont már emelkedett - állapította meg jelentésében Martin Olausson, az intézet elemzője.
A reklámköltségek lefaragása a kisebb reklámcégeket sújtotta leginkább. A piac koncentrációja már elindult, így a bevételek elsősorban a nagyobb, befolyásosabb cégeknél koncentrálódnak, és a kisebb társaságoknak egyre nehezebb ügyfeleket szereznie a recesszióban - mondta az elemző.
A világ legnagyobb bevételű reklámügynökségéhez, a brit WPP csoporthoz tartozó New York-i GroupM számításai szerint idén világszerte 5,5 százalékkal zsugorodhat a teljes reklámpiac. Az egyik nagy vetélytárs, a francia Publicis ZenithOptimedia nevű részlegének kutatása szerint 8,5 százalékos lehet a visszaesés 2009-ben.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.

Tech
hvg.hu
2009. augusztus. 06. 15:03
Vége az ingyenességnek! A médiamogul fizetőssé teszi az online újságokat
Világ
MTI
2009. szeptember. 17. 13:10
Berlusconi elleni tüntetésre hív az olasz ellenzék és a média
Gazdaság
MTI
2009. július. 23. 09:48
200 millió dollárral is csökkenhet idén a magyar médiapiac
Gazdaság
MTI
2009. szeptember. 16. 12:20