2008. február. 20. 18:14
MTI
Utolsó frissítés: 2008. február. 20. 18:07
Gazdaság
Gyorsforgalmi kötheti össze Egert az M3-assal
Az idén várhatóan befejeződhet az Egert az M3-as autópályával összekötő, M25-ös névre keresztelt, 2x2 sávos gyorsforgalmi út tervezése, jövőre pedig várhatóan megkezdődhet az építése - jelentette be Nagy Imre országgyűlési képviselő (MSZP).
Az országgyűlési képviselő, aki az előző ciklusban a hevesi megyeszékhely polgármestere volt, azt követően beszélt a projektről, hogy konzultált az út megvalósításában érintett önkormányzatok - Andornaktálya, Nagytálya és Maklár - vezetőivel, valamint különböző szakemberekkel, hatóságok és civil szervezetek képviselőivel. Megfogalmazása szerint egy konszenzus létrehozásának céljából invitálta összejövetelre az érintetteket, mert ennek hiányában veszélyeztetettnek látta a beruházást.
Az út tervezésekor elsődleges szempontként veszik figyelembe a természetvédelmet, a bányaügyi hatóság véleményét és az ivóvízbázis védelmét. A végleges nyomvonalat úgy alakítják ki, hogy az ne keresztezze az Eger-Füzesabony közötti vasútvonalat, csatlakozhasson hozzá a Mezőkövesd-Andornaktálya út forgalma, az M25-ös forgalmát pedig az Eger határában futó úgynevezett K2-es út vezetné be a városba. Vélhetően érdeksérelem nélkül nem lehet megépíteni az utat, de törekedni kell, hogy annak mértékét a lehető legkisebbre szorítsák - tette hozzá.
A korábbi tervek szerint a kevesebb mint 20 kilométer hosszúságú út kivitelezése mintegy 15 milliárd forintba kerülne. Az M25-ös tervezői számolnak egy, a hosszú távú elképzelésekben megvalósítandó autópályával is, amely M8-as néven Szolnokkal kötné össze a térséget.
Az út tervezésekor elsődleges szempontként veszik figyelembe a természetvédelmet, a bányaügyi hatóság véleményét és az ivóvízbázis védelmét. A végleges nyomvonalat úgy alakítják ki, hogy az ne keresztezze az Eger-Füzesabony közötti vasútvonalat, csatlakozhasson hozzá a Mezőkövesd-Andornaktálya út forgalma, az M25-ös forgalmát pedig az Eger határában futó úgynevezett K2-es út vezetné be a városba. Vélhetően érdeksérelem nélkül nem lehet megépíteni az utat, de törekedni kell, hogy annak mértékét a lehető legkisebbre szorítsák - tette hozzá.
A korábbi tervek szerint a kevesebb mint 20 kilométer hosszúságú út kivitelezése mintegy 15 milliárd forintba kerülne. Az M25-ös tervezői számolnak egy, a hosszú távú elképzelésekben megvalósítandó autópályával is, amely M8-as néven Szolnokkal kötné össze a térséget.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.

Itthon
MTI
2007. augusztus. 31. 16:42
Nem beszélhetett a fideszes az M3-as átadásán
Itthon
MTI
2007. augusztus. 31. 16:18
Átadták az M3-as autópálya új szakaszát
Itthon
MTI
2008. január. 16. 19:27
Megvan a hangfelvétel az M3-as kazettaügyben
Autó
MTI
2007. december. 23. 10:41