2006. január. 31. 16:18
MTI
Utolsó frissítés: 2006. január. 31. 16:13
Gazdaság
A MÁV is indul a szlovák árufuvarozó megszerzéséért
A MÁV Zrt. és a Slavia Capital Group A.S. alkotta Carpathian Cargo stratégiai konzorcium január 31-én benyújtotta ajánlatát a Szlovák Árufuvarozó Vállalat (ZSSK Cargo) privatizációjára. Szlovákia az első kelet-európai országként magánosítjavasúti teherszállító vállalatát.
A tavaly meghirdetett privatizáció első fordulójában tizennégy cég jelezte érdeklődését a szlovák állami vasúti teherszállító cég 100 százalékának megvásárlására. A második fordulóban a kötelező ajánlatot 2006. január 31-ig kellett beadni.
A ZSSK Cargo megvásárlása a magyar vasúttársaság számára stratégiai jelentőségű: az akvizíció révén a MÁV leányvállalata, a MÁV Cargo Zrt., kihasználva Magyarország kedvező földrajzi helyzetét, a régió meghatározó árufuvarozójává válhat - áll a MÁV közleményében.
A stratégiai együttműködés eredményeként a magyar és szlovák vasúti árufuvarozó jelentős tranzitforgalommal is számolhat. A további szinergia eleme lehet többek között a közös vagonpark és a közös értékesítés.
Nem hivatalos értesülések szerint még öt cég van versenyben: a magyar vasúttársaság konzorciuma mellett az osztrák Rail Cargo Austria és a J and T Finance Group konzorciuma, a német Deutsche Bahn, a PKP Cargo lengyel vasúti áruszállító, valamint a szlovák Penta, a Rail World Holdings és a Mid Europa Partners alkotta Cargo Central Europe nevű konzorcium.
A szlovák teherfuvarozónál a tavalyi év első kilenc hónapjában 2 millió tonnával 35,1 millióra csökkent a szállított áruk mennyisége az egy évvel korábbihoz képest. A cég éves forgalma 15 milliárd korona. A szlovák kormány 15-20 milliárd koronát (401-535 millió eurót) remél az eladásból. A bevételt a cég veszteséges személyforgalmi tevékenysége adósságának rendezésére fordítják.
A ZSSK Cargo megvásárlása a magyar vasúttársaság számára stratégiai jelentőségű: az akvizíció révén a MÁV leányvállalata, a MÁV Cargo Zrt., kihasználva Magyarország kedvező földrajzi helyzetét, a régió meghatározó árufuvarozójává válhat - áll a MÁV közleményében.
A stratégiai együttműködés eredményeként a magyar és szlovák vasúti árufuvarozó jelentős tranzitforgalommal is számolhat. A további szinergia eleme lehet többek között a közös vagonpark és a közös értékesítés.
Nem hivatalos értesülések szerint még öt cég van versenyben: a magyar vasúttársaság konzorciuma mellett az osztrák Rail Cargo Austria és a J and T Finance Group konzorciuma, a német Deutsche Bahn, a PKP Cargo lengyel vasúti áruszállító, valamint a szlovák Penta, a Rail World Holdings és a Mid Europa Partners alkotta Cargo Central Europe nevű konzorcium.
A szlovák teherfuvarozónál a tavalyi év első kilenc hónapjában 2 millió tonnával 35,1 millióra csökkent a szállított áruk mennyisége az egy évvel korábbihoz képest. A cég éves forgalma 15 milliárd korona. A szlovák kormány 15-20 milliárd koronát (401-535 millió eurót) remél az eladásból. A bevételt a cég veszteséges személyforgalmi tevékenysége adósságának rendezésére fordítják.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.

Gazdaság
MTI
2005. december. 20. 14:04
Válogathat a MÁV a hitelajánlatok között
Gazdaság
MTI
2005. november. 08. 17:26
MÁV: majd duplájára hízott a veszteség
Gazdaság
MTI
2005. november. 22. 15:51
Fizethet a MÁV az olasz sztrájk miatt
Hét nap
2005. szeptember. 14. 00:00
VEZÉRCSERE A MÁV-NÁL
Gazdaság
MTI
2005. szeptember. 01. 20:23