2006. január. 25. 18:01
MTI
Utolsó frissítés: 2006. január. 25. 18:05
Gazdaság
Európai üditőipar: "nem" a gyerekeket célzó reklámokra
A nagy üdítőforgalmazó konszernek szerdán Brüsszelben megállapodtak, hogy a jövőben nem tesznek közzé kisgyerekeket megcélzó reklámokat Európában, tekintettel arra, hogy az Európai Unióban egyre nagyobb méreteket ölt az elhízás - közölte az üdítőipari cégek szakmai szervezete.
A UNESDA - amelynek tagja egyebek mellett a Coca-Cola, a Pepsi Beverages Europe, az Unilever és a Cadbury Schweppes - közleményben leszögezte: vállalják, hogy ezentúl nem tesznek közzé a 12 év alatti korosztályt megcélzó reklámokat, s felfüggesztik az italárusítást az elemi iskolákban, hacsak azt az iskola vezetése kifejezetten nem kéri.
A középiskolákban csak ásványvízzel, gyümölcslevekkel, illetve más, kalóriaszegény italokkal együtt árusítják az üdítőket, hogy a diákoknak lehetősége legyen a választásra. A cégek azt is vállalták, hogy bővítik a kalóriaszegény italok kínálatát, s termékeiken több információt tesznek közzé az összetételről.
Az Európai Bizottság egészségügyi biztosa Markos Kyprianou nemrégiben harcot hirdetett az elhízás ellen, mondván: Európában az túlsúlyosság évente 400 ezer gyereket érint.
A középiskolákban csak ásványvízzel, gyümölcslevekkel, illetve más, kalóriaszegény italokkal együtt árusítják az üdítőket, hogy a diákoknak lehetősége legyen a választásra. A cégek azt is vállalták, hogy bővítik a kalóriaszegény italok kínálatát, s termékeiken több információt tesznek közzé az összetételről.
Az Európai Bizottság egészségügyi biztosa Markos Kyprianou nemrégiben harcot hirdetett az elhízás ellen, mondván: Európában az túlsúlyosság évente 400 ezer gyereket érint.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.

Világ
eurohirek.hu
2005. november. 02. 12:57
A gyerekek érzelmeire hatnak a "hízlaló" reklámok
Itthon
MTI
2005. augusztus. 04. 15:21
Mi legyen az iskolai büfék étlapján?
Itthon
MTI
2005. május. 03. 13:10
Szabályozni fogják az iskolai büfék kínálatát
Világ
MTI
2005. július. 12. 11:56
Saját üdítőital a norvég melegeknek
Gazdaság
2004. október. 19. 16:26
Mádl Ferenchez fordulnának az üdítőital-gyártók
Gazdaság
2004. október. 19. 19:55
Rivális üdítőket is a hűtőpolcokra enged a Coca-Cola
Gazdaság
MTI
2005. március. 21. 16:14