2005. november. 03. 10:59
hvg.hu
Utolsó frissítés: 2005. november. 03. 13:18
Gazdaság
Az ausztrálok elállnak Ferihegy privatizációjától
Az ausztrál Macquarie Airports, a világ második legnagyobb repülőtér-üzemeltetője nem vesz részt a Budapest Airport Rt. privatizációjában. Az ÁPV Rt. két héte szólította fel a pályázó cégeket, hogy ismét nyújtsák be pályázati anyagaikat.
A Bloomberg értesülései szerint a Macquarie Airports az ausztrál tőzsdéhez eljuttatott közleménye szerint tájékoztatja az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Részvénytársaságot (ÁPV Rt.), s lemond a pályázat következő fordulójában való részvételről. A Sydney-i vállalat nem indokolta döntését.
Hazánk a múlt hónapban öt pályázót kért fel, hogy ismét nyújtsa be pályázatát, miután egy bírósági döntés értelmében leállt az eladási folyamat, mivel a repülőtér vezetése nem jutott megegyezésre a alkalmazottakkal.
A Budapest Airport Rt. megvásárlására jelenleg a legmagasabb ajánlat 390 milliárd forint. A pályázók között olyan cégek szerepelnek, mint a BAA Plc, a Fraport AG, a Copenhagen Airports A/S, és a Hochtief AG. A befektetők élénken érdeklődnek a növekvő kelet-európai légiforgalom iránt. Hazánk az első a térségben, amely megvételre kínálta fel a legfőbb repülőterét üzemeltető céget.
A Macquarie Airports két héten belül a második hasonló pályázattól állt el. Október 25-én a brit Exeter Airport felvásárlásáról mondott le az ausztrál cég, azzal indokolva a döntést, hogy a folyamat nagyon lassan halad.
A Macqaurie Airports nem kommentálta jelenlegi döntését. A Sydney-i cég korábban felajánlotta, hogy felvásárolja a Copenhagen Airports A/S jelentős részét. Az üzleti megállapodás szerint ezért cserébe a CA kiszállt volna a Budapest Airport Rt.-ért folyó küzdelemből.
Hazánk a múlt hónapban öt pályázót kért fel, hogy ismét nyújtsa be pályázatát, miután egy bírósági döntés értelmében leállt az eladási folyamat, mivel a repülőtér vezetése nem jutott megegyezésre a alkalmazottakkal.
A Budapest Airport Rt. megvásárlására jelenleg a legmagasabb ajánlat 390 milliárd forint. A pályázók között olyan cégek szerepelnek, mint a BAA Plc, a Fraport AG, a Copenhagen Airports A/S, és a Hochtief AG. A befektetők élénken érdeklődnek a növekvő kelet-európai légiforgalom iránt. Hazánk az első a térségben, amely megvételre kínálta fel a legfőbb repülőterét üzemeltető céget.
A Macquarie Airports két héten belül a második hasonló pályázattól állt el. Október 25-én a brit Exeter Airport felvásárlásáról mondott le az ausztrál cég, azzal indokolva a döntést, hogy a folyamat nagyon lassan halad.
A Macqaurie Airports nem kommentálta jelenlegi döntését. A Sydney-i cég korábban felajánlotta, hogy felvásárolja a Copenhagen Airports A/S jelentős részét. Az üzleti megállapodás szerint ezért cserébe a CA kiszállt volna a Budapest Airport Rt.-ért folyó küzdelemből.
A kormányra hiába számít, aki korszerűsítené az otthonát, de akad pár lehetőség
Nehéz helyzetben van a költségvetés, ezért a kormány a falusi csok és a babaváró kivételével kivezette az ingatlancélú támogatásokat. Az uniós helyreállítási alapból esetleg még sor kerülhet mintegy 20 ezer ingatlan felújítására. Mindenki másnak maradnak a piaci megoldások.

Gazdaság
MTI
2005. október. 26. 19:55
A kormány rövid határidőt szab a Budapest Airport tenderre
Gazdaság
MTI
2005. szeptember. 08. 20:32
FB: soron kívüli eljárás a Budapest Airport ügyében
Gazdaság
MTI
2005. október. 24. 13:10
Kiesett egy befektető a Budapest Airportért folyó versenyből
Itthon
MTI
2005. szeptember. 09. 12:48
Budapest Airport: 17 százalékos béremelési javaslat
Gazdaság
MTI
2005. szeptember. 23. 18:40
FB: érvénytelen a Budapest Airport privatizációs pályázata
Gazdaság
2005. augusztus. 31. 10:12
Elbukhat a Budapest Airport privatizációja is
Itthon
MTI
2005. szeptember. 22. 19:33
Budapest Airport: döntött a bíróság, de nem tudni, hogyan
Gazdaság
MTI
2005. október. 28. 13:33
Kiírták a Budapest Airport privatizációs pályázatát
Gazdaság
2005. szeptember. 07. 11:19
A Budapest Airport fellebbez a munkaügyi bíróság határozata ellen
Gazdaság
MTI
2005. október. 24. 11:48