Profi legyen a talpán, aki a belga sörök között megpróbál eligazodni, hiszen olyan sokféle van belőlük. A prémium minőségű Chouffe a minap márkafigurájának, a piros sapkás manónak a felbukkanása kapcsán hallatott magáról.
Aki ivott már az Achouffe Sörgyár aranybarna söréből, az függetlenül attól, hogy a kedvencei közé sorolta-e, vagy sem, biztosan megjegyezte. A zöld Ardenek szívében 1982 óta főzött sörkülönlegesség nemcsak a magas minőségű követelményeknek megfelelő jellegzetes íze miatt marad emlékezetes, de rögtön megjegyezhető az üveg egyedi címkéje miatt is, amelyen egy piros sapkás manó díszeleg. A gyártó az Ardenek pajkos erdei figuráinak legendája alapján keltette életre és választotta márkafigurájának Marcelt, a sörös manót.

Tavaly pont a sörgyár megalapításának 30. évfordulójára készülődtek, amikor a bejárat közeléből eltűnt Marcel 200 kg-os faragott faszobra a talapzatául szolgáló söröshordóról. A nagyméretű kabalát hiába keresték és kerestették a tulajdonosok és rajongói, nem került elő. Kilenc hónappal a kobold eltűnése után e-mailt kapott az Achouffe Sörgyár titkársága Hollandiából, egy hilvarenbeeki farmról. Jó szándékú megtaláló küldte az értesítést arról, hogy gazdaságának a legelőjén megtalálta az „elcsavargott” sörös manót.
