Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#élelmiszer-kiskereskedelem

Gazdaság HVG

Nagy Márton is elismeri, hogy az árréssapka alig fogja vissza az inflációt

A nemzetgazdasági miniszter már 9-10 százalékos élelmiszer-inflációval számol márciusra, ezt akarják 2 százalékponttal mérsékelni az árréssapkával. Az intézkedés ráadásul már nem csak a legnagyobb láncokat szorongatja, de így is csak a most februári, 2023 óta nem látott inflációs mértéket tudják majd tartani, ha sikerül.

Gazdaság HVG

Árstoppal ébredt hétfő reggel Nagy Márton

Bár korábban már elismerte, hogy fenntarthatatlan az árstop, a nemzetgazdasági miniszter úgy tűnik, most megint hisz benne. Pedig nem sok köszönet volt abban, amikor legutóbb ilyet lépett a kormány.

Vállalkozás hvg.hu

Elárulták a multik, mennyi magyar élelmiszert tesznek ki a polcra

A legnagyobb Magyarországon működő élelmiszerláncok 50-90 százalékban magyar forrásból szerzik be az általuk árult élelmiszert. Az Agrárminisztérium szerint a magyar agrárgazdaság és agrárpolitika érdeke is a nemzetközi piacok jó működése és a külkereskedelemben való aktív részvétel.

Vállalkozás Ballai Vince

Spar: négyszeresére nőtt az árstopos tej forgalma, a cukorból háromszor annyit vittek

Nőtt a Spar forgalma 2022-ben, de a második féléves visszaesés az első félév növekedésének jelentős részét elvitte. A plázastop ellenére két új üzletet tudtak nyitni, 11-et korszerűsítettek, és felújították saját húsüzemüket is. Az éves eredményről beszámolva a cég vezetői elmondták, mit tapasztalnak az árstopok miatt, milyen viszonyban vannak a hazai szakképzéssel, mit tesznek a fenntarthatóságért és miként küzdenek az inflációval.

Vállalkozás Ballai Vince

Hiába szeretné Lázár János, sokkal több kellene ahhoz, hogy a magyarok magyar boltban vásároljanak

Újból előtérbe került a vita, amely arról szól, miért a külföldi áruházláncoknál költik el a pénzüket a magyarok, és ott miért külföldi árukat tesznek a kosarukba. A kormány az elmúlt 11 évben számtalanszor ment neki a multicégeknek, ennek hatására egyre nő is ezeknél a hazai termékek aránya, ám ennek van egy komoly korlátja.

Gazdaság MTI

Két országban nyomták csak le a magyar vásárlókat Európában

Értékben 4,6 százalékkal nőtt a magyarországi élelmiszer-kiskereskedelem forgalma az idei első negyedévben a tavalyi első három hónaphoz képest, ez a harmadik legmagasabb a vizsgált huszonegy európai ország rangsorában, Törökország és Lengyelország után – állapította meg a Nielsen piackutató.

Gazdaság MTI

Megfordult a trend: újra kaját vásárol a magyar

Legutóbb 2011 negyedik negyedévében nőtt a bolti eladás mennyisége Magyarországon, 1,4 százalékkal. Utána a mélypont a 2012. évi negyedik negyedév volt, mínusz 4,6 százalékkal. Most viszont a Nielsen adatai szerint újra nőtt az élelmiszer-kiskereskedelem.