Kezdhetnek félni a magyar logisztikai vállalkozások ettől a kínai gigacégtől
A kelet-kínai társaság sorra építi hadállásait Japántól Németországig.
A kelet-kínai társaság sorra építi hadállásait Japántól Németországig.
A svájci WinGD nevű cégtől már ötvennél is többet rendeltek abból az újfajta motorból, ami a hagyományos dízel üzemanyag helyett metanollal működik.
A Kína ellen viselt kereskedelmi háború elfajulásától rettegő nyugati megrendelők, köztük a magyarok is tavasz végén egyszerre kezdtek kapkodó készletezésbe, kimerítve a szállítási kapacitásokat, és hiánycikké téve a konténereket. A helyzetet tovább súlyosbította, hogy a húszik miatt továbbra is Afrikát megkerülve érkeznek meg nyugatra az ázsiai kikötőkből a teherhajók. Egy év alatt majdnem 270 százalékkal drágult meg a konténerhajóztatás, és szakértők szerint ez 2025 végéig ki is hat majd az inflációra.
Felújítanak egy vasúti felüljárót, többször lezárnak egy másik hidat Dél-Pesten, hetekre kiesik a nemzetközi kereskedelem tizedét lebonyolító öt fontos vasúti konténerterminál.
2023-ban 300 ezerrel több teherszállító repülőgép szállt fel, mint 2019-ben.
A szokásoktól eltérően év közben emelik a vasúti áruszállítás díját.
Az útdíj, a lízingkamatok és a bérek emelkedése miatt jóval az infláció fölött nőnek a fuvarozás költségei.
A cicák szeretnek dobozokba ugrálni – most is ez történt, csak a gazda nem vette észre.
Az elektromos járművek talán legnagyobb potenciálja a városi közlekedésben, azon belül is a városi áruszállításban rejlik. A technológia ilyen felhasználásának előnyeit a logisztikai piac egyik legismertebb cégének tapasztalatain keresztül mutatjuk be.
Nem sok helyen tud kikötni, tankolni az a több száz konténerhajó, amelyet a jemeni huti kalózok tengeri támadásai miatt irányítottak át békésebb vizekre. A legnagyobb kikötők viszont túlzsúfoltak, és nem a megbízhatóságukról híresek.
Távirányítású robottal találtak Olaszországban egy több mint 2000 éves teherhajót a tenger mélyén, rajta érintetlen amforákkal.