Elérte a magyar zsugorinfláció a mosóporokat és az öblítőket is
Az Ariel márkáról is ismert Procter And Gamble Hungary bejelentette, hogy csökkenti több tucat mosótermék méretét.
Az Ariel márkáról is ismert Procter And Gamble Hungary bejelentette, hogy csökkenti több tucat mosótermék méretét.
A kormány és a GVH szerint spórolt vele a lakosság, a kereskedők és az élelmiszergyártók szerint viszont fals összehasonlításokra alkalmas. A vevők pedig, nos, leginkább tudomást sem vesznek az Árfigyelőről. A kormány mindenesetre bővíti a rendszerben szereplő élelmiszerek listáját, így megnéztük, tényleg le tudja-e ezzel törni az újból feléledő élelmiszer-inflációt.
Sokan esküsznek arra, hogy el kell menni négy-öt boltba és az ott legolcsóbb termékeket megvéve vagyonokat lehet spórolni. Érdemes azonban tisztában lenni azzal, hol célszerű ellenőrizni az árakat az ilyen nagy felderítőutakon kívül és, hogy mire kell figyelni az árcédulák mellett.
Októberben az előző hónaphoz képest majd ötszörösére nőtt azon termékek száma, amelyek kiszerelésének csökkentéséról számoltak be a gyártók. Összementek a Zabfalatok, nápolyik és egy rögös túró is.
A termék kiszerelése hamarosan 15 grammal csökken.
Kreatívnál kreatívabb módszerekkel oldják meg a gyártók és a boltok is, hogy ne piros felkiáltójeles plakátok között sétálva kelljen vásárolnunk, és közben mégis betartsák a kormány zsugorflációt jelző szabályait. De nem csak a kormányrendelet próbálja elejét venni annak, hogy a méretet észrevétlenül csökkentve tartsák meg a régi árat, a logisztika miatt sem mindig könnyű kisebbre váltani. Szőllősi Lili cikke.
Pedagógiai célja is lehet a zsugorflációnak: azért csökkentik a termékek súlyát, hogy jobban tudjál számolni, másképp hogyan lehetne kisilabizálni, hogy pontosan hány pohár tejföl kell egy recepthez - ezt is bedobták a Duma Aktuál estjén, ahol Ceglédi Zoltán elmondja, mi az a legrammozás és a silányítás, arról is mesél, miért nem elég big már neki a Big Mac, és ad néhány jó tippet ahhoz, hogy miképp hasznosíthatók a gyártócégek ötletei a magánéletben.
Drágul a telefonálás és a bankolás, több bírság összege is nő, a boltok polcaira pedig kikerülnek a zsugortájékoztatók péntektől.
Márciustól nincs stikában csökkentett kiszerelés.
A kiskermultiknak tájékoztatást kell kitenniük, ha egy termék kiszerelése csökken. Pedig a kiszerelés mérete a gyártókon múlik, ha ők címkéznének, akkor a kisboltok vevőihez is eljutna az információ. A "zsugortájékoztatókkal" újabb felületet kap a propaganda a boltokban, a multik még egy kötelező pluszfeladatot és adott esetben bírságokat. Előfordulhat, hogy a zsugorinfláció elleni harc végül gerjeszteni fogja az inflációt.
A Carrefour így szeretne nyomást gyakorolni a Pepsire és más beszállítóira.
A bújtatott áremelés ellen jó eséllyel pár, az EU által előírt módszer segíthet, nem a propaganda.