Megint előkerült, hogy újra vizsgázzanak autóvezetésből a 70 év felettiek
A magyar rendszer viszonylag szigorú az EU-ban, Németországban például jelenleg lényegében örökre szól a jogosítvány.
A magyar rendszer viszonylag szigorú az EU-ban, Németországban például jelenleg lényegében örökre szól a jogosítvány.
Minden fontosabb beruházásnál, közigazgatási hatósági ügynél alkalmazható lesz a köz nélküli közmeghallgatás intézménye – a minap a kormány benyújtotta a törvényjavaslatot és a jövő héten már a Parlamentben tárgyalják. Ugyanennek a javaslatcsomagnak a része az az intézkedés is, amellyel a kormány ingyenessé teszi a közép- és szakképző iskolások jogosítványszerzését a 2024/2025-ös évtől.
Úgy tűnik, élesben is fejlesztik a szoftvert, aminek a papíralapon dokumentált oktatást és vizsgáztatást ki kellene váltania.
Szerintük nem életszerű előre megmondani, amikor a forgalomtól sok minden függ, hogy pontosan hol és mikor lesz vége egy tanórának.
A B kategóriás vezetői engedély megszerzésének költségei folyamatosan emelkednek, emelkedtek mindig is, de a drágulás irama az utóbbi hónapokban a korábbihoz képest is nyaktörőre váltott. Nem csoda, hogy a tanfolyamra jelentkezők létszáma hasonló tempóban apad, de a fogyatkozás a kamion- és buszsofőraspiránsok számában is drasztikus, noha oktatóból van elég. A kormány ebben a helyzetben úgy érzi, lépnie kell.
A 2024/2025-ös tanévtől válhat ingyenessé a középiskolások és szakképző intézményekben tanulók számára a “B” kategóriás jogosítvány megszerzése.
Eddig be kellett érniük 25 ezer forintos állami hozzájárulással, de a jelek szerint a kormány kiemelten támogatná a középiskolások és az állami szakképző intézményekben tanulóknak a „B” kategóriás jogosítványszerzését. Szinte a teljes költséget megtérítenék egy friss törvényjavaslat szerint.