Elhalasztották a mexikói és kanadai autókra kiszabott különvámok bevezetését Trumpék
Meggyőzte az elnököt a három nagy autóipari óriás.
Meggyőzte az elnököt a három nagy autóipari óriás.
A külügyminiszter szerint Brüsszelben az emberek „alkalmatlanok és főleg gyávák”.
A kínai e-autókra kivetett importvámok tartós bevezetése előtti utolsó negyedévben az Egyesült Királyságban több tisztán elektromos autót adtak el, mint a legnagyobb uniós gazdaságban.
A döntést néhány nappal azután hozta meg Peking, hogy az EU elfogadta a kínai elektromos autókra kivetett büntetővámot.
Még semmi sem dőlt el, de nagy valószínűség szerint a tagállamok nem fogják megakadályozni, hogy a Kínában gyártott elektromos autókra védővámot vessen ki az Európai Unió. Ez a lépés az Egyesült Államok után az EU területén is visszavetheti a kínai autóipart és a remények szerint segítséget nyújt az európai gyártóknak. Igaz, közöttük vannak olyanok, akik Kínában gyártanak – tehát élénken lobbiznak a javaslat ellen. A nagykövetek pénteken szavaznak.
Számukra hivatalosan Magyarország is barátságtalan ország.
Ehhez a politikai támogatás megszerzése lehet a legnagyobb kihívás.
Az Egyesült Államok kormánya vizsgálja a növekvő infláció tükrében, hogy mely kínai termékek esetében lenne feloldható a Donald Trump alatt bevezetett importvám.
Brüsszel így vagy úgy, de elérné, hogy egyáltalán ne érje meg orosz olajat hozni Európába.
Boris Johnson még Kijevben ígérte meg a vámok megszüntetését.
Az ázsiai ország vállalta, hogy ezentúl több amerikai terméket vesz.
Kilőtt az amerikai és európai tőzsde azután, hogy egyre valószínűbbé vált: az amerikaiak december 15-től nem léptetik életbe a kínai importtermékekre kiszabott vámtarifákat.