Kovács Bálint: Az év, amikor kivégezték a magyar filmet
Most először történt olyan a rendszerváltás óta, hogy a független filmek sikeresebbek voltak, mint az államilag támogatottak, aminek lehetne örülni is, de nem érdemes. Vélemény.
Most először történt olyan a rendszerváltás óta, hogy a független filmek sikeresebbek voltak, mint az államilag támogatottak, aminek lehetne örülni is, de nem érdemes. Vélemény.
Átadták díjaikat a filmkritikusok a legkiemelkedőbb magyar filmeknek, filmeseknek és színészeknek. Sándor Pál életműdjat kapott.
Fliegauf Bence Csak a szél című rendezése kapta a B. Nagy László-díjat, a filmkritikusok fődíját, amelyet pénteken adtak át a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) székházában.
Miguel Gomes portugál rendező filmje, a Tabu kapta péntek este a 62. Berlin Nemzetközi Filmfesztiválon a filmkritikusok nemzetközi szövetségének (FIPRESCI) díját.
Martin Scorsese első háromdimenziós filmjét, a harmincas évek Párizsában játszódó A leleményes Hugót választotta az év legjobb filmjének az Amerikai Filmkritikusok Testülete (National Board of Review).
Opus magnum, mesteri befejezés - ilyen és ehhez hasonló kifejezésekkel méltatták a francia lapok Tarr Béla A torinói ló című filmjét, amelyet szerdától játsszanak a francia mozik.
A New York-i filmkritikusok a némafilmkorszakot felidéző The Artist című fekete-fehér produkciót választották idén a legjobb filmnek.
A Berlini Nemzetközi Filmfesztiválról tudósító SreenDaily szuperlatívuszokban dicsérte Tarr Béla A torinói ló című alkotását, melynek értelmezése a vetítés után töprengésre késztette a kritikusokat.