Megmérték, hogyan tarolta le a Temu a magyar e-kereskedelmi piacot
Annyira árérzékenyek a magyar vevők, és olyan nagy a kínai konkurencia, hogy a magyar e-kereskedők soha nem látott nyomás alatt vannak.
Annyira árérzékenyek a magyar vevők, és olyan nagy a kínai konkurencia, hogy a magyar e-kereskedők soha nem látott nyomás alatt vannak.
A hatóság szerint gondok lehetnek a lengyel e-kereskedelmi cég árgarancia rendszerével, a vállalat elemzi a helyzetet, de mindenben együttműködik a GVH-val.
A Gazdasági Versenyhivatal szerint az Allegro nem nyújt kellő tájékoztatást a vásárlóknak, és nem a jóhiszeműség és a tisztesség alapján járt el.
A kínai platform a friss adatok szerint egy év alatt teljesen letarolta a magyar piacot, de ez nem hozta magával azt, amitől a kezdetben sokan féltek: nem ment tönkre emiatt rengeteg magyar kereskedő. A leckét mindenesetre feladta a magyar piacnak.
7800 forint a plafon: ennél drágábban semmit nem lehet kapni az Amazon új, Haul nevű felületén, amellyel az ismert kínai riválisokat, elsősorban a Temut és a Sheint szeretné legyűrni. Az olcsóságnak azonban ára lehet.
Kiterjesztené a kiskereskedelmi különadót a kormány az online piacterekre is, mint az Ebay, az Amazon, a Temu vagy a Shein, de nem világos, hogyan számolja ki a cégek magyarországi forgalmát, illetve az sem, hogyan fogja rajtuk behajtani a sarcot. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter szerint az intézkedés a magyar webshopok védelmét szolgálná, valójában azoknak ettől nem lesz jobb, csak további áremelkedést jelent a vásárlóknak.
Hatalmasra nőtt a Kínából online rendelt csomagok száma Ferihegyen, talán a kormány Kínához dörgölőzésének köszönhetően is. Az innen Európa felé továbbgördülő kiscsomag-özön okozott is káoszt a szállítócégeknél, de már épül a kiszolgáló infrastruktúra. Az üzleti lehetőségre kínai cégek mellett a kormányzattal közeli kapcsolatokat ápoló tőke is rárepült.
Miközben Nagy Márton azon sopánkodik, hogy a magyarok nem itthon költik el a pénzüket, cseh és lengyel befektetők letarolták a magyar e-kereskedelmet. A két ország vállalkozói jó néhány egyéb ágazatban is betörtek a magyar piacra, míg a Fideszhez közel álló cégek a külföldi terjeszkedéssel erőlködnek.
Filléres áruházat nyithat hamarosan az amerikai Amazon, melynek célja, hogy kínai árazással vegye fel a versenyt a Temuval és annak rendkívül alacsony áraival.
Az EB szerint rendszeresen visszatérnek a webáruház felületére az illegális termékeket kínáló kereskedők.
A külföldi rendelések éves szinten 100 milliárd forintos hiányt okoznak a költségvetésnek – fejtegette a nemzetgazdasági miniszter a Gazdasági Versenyhivatal konferenciáján.
Az egyik legnagyobb európai e-kereskedő cég, a lengyel Allegro augusztusban hirdette meg partnerei számára a magyarországi piacra lépés lehetőségét, így várhatóan már ősszel, a karácsonyi szezon előtt megjelenhet a hazai piacon. De hogyan jutott el odáig, hogy domináns szereplője legyen az európai e-kereskedelmi szektornak?