„Éljen soká a király” – írta magáról Trump, amikor a New York-i dugódíj eltörléséről posztolt
A városban január eleje óta kell fizetni Manhattan egy részén, épp ott, ahol a Trump Tower is áll.
A városban január eleje óta kell fizetni Manhattan egy részén, épp ott, ahol a Trump Tower is áll.
Kisebb a forgalom, gyorsabban tudnak haladni a buszok és az autók is, az extra díjbevételből befolyó pénzt pedig megkapja a helyi tömegközlekedés – ezek New York dugódíjának első tapasztalatai.
Közel négyezer forintnak megfelelő összeg a behajtási díj naponta.
A dugódíj 2003-as bevezetése óta 65 milliárd forintnyi tartozást halmoztak fel a londoni nagykövetségek.
Korábban Lázár János úgy nyilatkozott, hogy ahol drágább az autózás, ott az emberek áttérnek a tömegközlekedésre.
A Publicus mérése szerint egyébként a fővárosiak kétharmada – pártállástól függetlenül – autózna tovább, ha bevezetnék a német modellt.
Arra kéri a kormányt a főpolgármester, hogy tegyék ingyenessé az M0-ást.
Ugyanis a dugódíj egyfajta uniós kötelezettség, így lényegében mindegy, hogy a kormány mit akar, vagy mit nem akar, ez legfeljebb kommunikációs stratégia lehet.
A közlekedési múzeum vezetője szerint mihamarabb lépni kell a közlekedés megreformálása érdekében a fővárosban.
A Miniszterelnökség nem támogatja az ötletet. Az Országgyűlés elé kell vinni a kérdést.
Jelenleg törvény tiltja, hogy személyautók esetében pénzt szedjen az önkormányzat a közút használatért.