Nyers erő: beindította a Concorde utódjaként emlegetett repülőgép hajtóművét a NASA (videó)
Ugyan a 2024-es, első tesztrepülés meghiúsult, de az amerikai űrhivatal már javában teszteli az X-59-et, és erről most egy videót is kiadtak.
Ugyan a 2024-es, első tesztrepülés meghiúsult, de az amerikai űrhivatal már javában teszteli az X-59-et, és erről most egy videót is kiadtak.
Az XB-1 repülőgépet a Mojave-sivatag felett tesztelte a fejlesztő Boom Supersonic, az út során pedig a hangsebesség 1,1-szeresét is sikerült elérni.
A márciustól Varga Mihály vezette jegybanknak szűk lesz a mozgástere, ha pedig szükség lesz rá, várhatóan újra többes kamatrendszer jöhet. Egyre kevésbé várható, hogy az euróval szemben tartósan visszatér a 400 alatti forintárfolyam. Jövőre komoly izgalmat jelent, hogy mi lesz a 7000 milliárd forintnál nagyobb állományú inflációkövető állampapírokkal – vélik a Concorde elemzői.
Hetedik repülési tesztjét is sikerrel teljesítette az XB-1 nevű repülőgép-demonstrátor, amely során a sebességi mellett a magassági rekordját is megdöntötte.
A két tőzsdei nagyvállalatnak az idei második félévben és jövőre is komoly összegeket kell pluszban befizetnie.
A NASA néhány tudósa egy repülőgép fedélzetéről nézte végig a 2024-es teljes napfogyatkozást az Egyesült Államokban, amely így nekik 6 perc 22 másodpercig tartott. Ez azonban eltörpül egy korábbi, concorde-os rekord mellett.
Rendkívül hiteles, és több szempontból is érdekes Concorde-modellt ad ki a Lego, melyet 2083 építőelemből lehet majd megépíteni – és Magyarországon is kapható lesz.
Robotokkal robotoló privátbankárok vagy privát robotbankárok – vajon mit hozhat a mesterséges intelligencia a banki és befektetési szolgáltatásokban? Kovács Krisztián, a Concorde Értékpapír Zrt. üzletfejlesztési igazgatójának írása oszlatja el a ködöt.
A 2023-as inflációcsökkentést globálisan és Magyarországon is még megoldja a bázishatás és a jegybanki szigor, az igazán nehéz kérdés az, hogy utána mi lesz – hangzott el a Concorde sajtóreggelijén. Annak, hogy 2-3 százalék környékére lemenjen az infláció, jókora gazdasági visszaesés lehet az ára.
A hangsebesség akár kilencszeresével repülnének azok az utasszállítók, amelyek néhány órányira rövidítenék a kontinensek közötti utat – talán már az évtized végére.
A technológiai fejlődéssel újra elérhetővé, sőt elvileg fenntarthatóvá is válhat a hangsebességnél gyorsabb polgári repülés. Kérdés, utasok is lesznek-e hozzá.
Halk hangrobbanás a cél, és végül a Concorde pótlása.