Ezek az európai autógyárak vannak a legnagyobb veszélyben
A Ford évtizedekig meghatározó európai gyára, a kölni például jelenleg alig 5 százalékos kihasználtsággal termel.
A Ford évtizedekig meghatározó európai gyára, a kölni például jelenleg alig 5 százalékos kihasználtsággal termel.
Az e-autó ágazatban ez jön az USA-ban is, Joe Biden elnök éppen akkor utánozza Kínát, amikor Peking iparpolitikája kezd megroppanni. A kínai e-autó-gazdaságban 400 cég dobta be a törülközőt. Az e-autók árának drámai csökkenésével a benzineseké nőhet.
A német kormány mögött álló autógyári lobbi keresztbe tehet a tervnek, hogy 2035-től csak elektromos autókat állhassanak forgalomba az EU-ban – most egy új, kompromisszumos megállapodás készül.
Az idei harmadik negyedév egy friss felmérés szerint minden idők legjobb profitjelentéseit hozta.
Nem is kérdés, hogy mostanság az elektromosítás a legfontosabb napirendi kérdés minden autógyártó életében. Összeszedtük, hogy hol tartanak az iparág legnagyobb szereplői és mi várható tőlük az évtized végéig.
Mit köszönhet egymásnak a magyar kormány és a német tőke? Ezt a kérdést is körbejárta az e heti HVG, amely a hamarosan leköszönő Angela Merkel német kancellárként eltöltött másfél évtizedét elemzi.
A közép- és hosszútávú tervezést azonban egyelőre nehezíti, hogy a hazai autógyárak pillanatnyilag azt sem tudják, hogy holnap miből szerelik össze a mostani szériákat.
A készülő, ám vitatott uniós klímacsomag az elektromos autók elterjesztésével védené a környezetet. A gigászi – de nem épp fejlett technológiát és tudást igénylő – akkumulátorgyárak erőltetése idehaza harmonizál ezzel, ám a kormány közben a rezsicsökkentés jelszavával blokkolná a klímatervet.
A Gazdaságvédelmi Alap alig negyede ment gazdaságvédelmi célokra; érkezhet az orosz vakcina Magyarországra; Joe Biden munkához látott. Ez a hvg.hu heti gazdaságvédelmi összefoglalója.
A világ egyik legnagyobb autógyártójának főnöke szerint az új autóipari sztárok, mint a Tesla, annyira túlértékeltek a tőzsdéken, hogy a hagyományos gyártók nem tudnak elegendő tőkét vonzani a fejlesztéseikhez.
Meghosszabbították az Egyesült Királyság és az Európai Unió jövőbeni kapcsolatrendszerének feltételeiről szóló tárgyalások most folyó londoni fordulóját, amely az eredeti tervek szerint vasárnap este véget ért volna. A Downing Street szóvivője részletek nélkül azt közölte vasárnapi tájékoztatóján, hogy Michel Barnier, az Európai Bizottság tárgyalásvezetője szerdáig marad a brit fővárosban.
Kilenc autógyártót tömörít magában a német konszern.