Forgalomba állt egy új magyar villanybusz, ingyen lehet utazni rajta
A hatótávolsága 300 kilométer egy feltöltéssel.
A hatótávolsága 300 kilométer egy feltöltéssel.
A két ország együttműködését a mezőgazdaság, az élelmiszeripar, az agrártudomány és a víztisztítás területén is dinamizálni kívánják a tunéziai kollégájával találkozó külügyminiszter szerint.
A II. kerületi tér névadója, Mechwart András Magyarország legnagyobb gépipari vállalatát építette fel. Ő tette a Ganzot száz fős gyárból sok ezer munkást foglalkoztató, világhírű vállalatóriássá, amely a gép-, jármű- és műszergyártás, a villamossági ipar sok-sok ágazatában képviselte a világszínvonalat. És ő tette a Ganzot zseniális mérnökök, feltalálók egyedülálló gyűjtőhelyévé is. Szegény családból indult, nagy küzdelem árán jutott idáig.
Jól felépített stratégia mentén egy Ganz-gyár tulajdonosa lett az OTP Banktól Mészáros Lőrinchez pártolt bankár, Barna Zsolt. A nemzeti iparfejlesztés ürügyén sorra születnek az állami hátszéllel, állami megbízásokon hízó kormányközeli vállalatok.
Vasúti kocsikat gyártanak majd Egyiptomnak.
A gépgyártással foglalkozó Ganz-csoport 2016-ban megnyert egy több százmilliárd forint értékű egyiptomi tendert, a szerződést azonban végül mégsem kötötték meg.
Újra Ganz villamosok járnak a körúton, de nem azok, amelyek eddig.
Egyedüli ajánlattevőként a gödöllői GANZ Mérőgyár Kft. szállít 3500 előrefizetős gázmérőt, 517 ezer euró (mintegy 160 millió forint) keretösszegben az E.ON részére - az eredmény a Közbeszerzési Értesítőbe jelent meg.
A terveknek megfelelően, jó ütemben halad a Ganz Villamossági Gyár bontása a főváros II. kerületében - közölte a munkálatokkal megbízott cég szerda este az MTI-vel.
Egy kisebb rész kivételével eltüntették a melegpörgetőként emlegetett egykori gyárépületet és a Ganz-csarnokot a fővárosi Margit körúton. Lassan végeznek a Mammut melletti terület megtisztításával, amelyen korábban az egykori ipari minisztérium irodaházát is lebontották. Teljesen megváltozott a környék, az egykor sűrűn beépített telek most gyakorlatilag üres, csak parkoló autók és munkagépek állnak rajta. Közparkot és mélygarázst építenek itt nemsokára.
Újra a szegedi trolitelepen van az a régi trolibusz, amelyről eddig azt hitték, hogy 1996-os selejtezése után szétbontották. 2011 nyarán találták meg kerékpározók a szegedi tanyavilágban, a gaz között. Különleges járműről van szó, ami az Ikarus és a Ganz közös fejlesztésének egyik prototípusa volt annak idején. Németországba és Bulgáriába is elvitték, mielőtt visszatért Szegedre. Egy alapítvány megpróbálja korhűen újjáépíteni – írja az Indóház.hu.
Egy csomó régi név szerepel az adóhatóság legfrissebb adóslistáján, a legalább 100 milliós adótartozást görgető vállalkozások száma 155-tel bővült a legutóbbi közzététel óta. A tízmilliónál nagyobb tartozást felhalmozó magánszemélyek száma viszont 110-zel csökkent.