Van-e bármi értelme a metrókra szerelt ajtónyitó gomboknak?
Teljesen mindegy, hogy megnyomjuk vagy nem, a budapesti metró ajtaja kinyílik az állomásra érve. De minek van ott az a gomb, ha nem használjuk? Megkérdeztük a BKV-t.
Teljesen mindegy, hogy megnyomjuk vagy nem, a budapesti metró ajtaja kinyílik az állomásra érve. De minek van ott az a gomb, ha nem használjuk? Megkérdeztük a BKV-t.
Időszerűvé vált cserélni a szerelvények keréktárcsáit, azonban ezeket a heves orosz támadások alatt álló Dnyipróban gyártják és az sincs kizárva, hogy az előállításért felelős üzemet már lebombázták.
Csúcsidőben 13 darab közlekedik a 4-es metróvonalra vásárolt 15 Alstom-szerelvényből, így tovább már nem csökkenthető a követési időköz.
Egy fonyódi cég nyerte a BKV közbeszerzését.
Egyelőre három szerelvény hiányzik a flottából, egy azonban hamarosan visszaállhat a forgalomba.
Megérkezett a forradalmi újítás a 2-es és a 4-es metróba: megint automatikusan nyílnak az ajtók.
Szerdától ismét automatikusan nyílnak az Alstom-szerelvények ajtajai. Az alábbi videóban felidézzük, milyen is az.
A várakozásoknak megfelelően a városvezetés 2010-es állításait erősítette meg a fővárosi Alstom-bizottság. Hétfőn bemutatott jelentésük szerint az M2-M4-es metróvonalakra szánt szerelvények beszerzésénél számos „kifogásolható körülmény” merült fel. Így például érthetetlennek találták, hogy a közbeszerzésnél nem az ár volt a leghangsúlyosabb értékelési szempont. Más kérdés, hogy az M3-as vonal kocsifelújítására kiírt pályázaton sem a legolcsóbb ajánlatot adó cég nyert.
Grosics Gyuláról és Buzánszky Jenőről, az Aranycsapat két élő tagjáról neveztek el egy-egy Alstom metrószerelvényt. Az ünnepségen Grosics Gyula nem tudott részt venni, mert vasárnap kórházba szállították.
Pénteken egy szerelvény sem füstölt, később viszont egy Alstom, és egy régi szovjet metrókocsi ajtaja is beragadt - számolt be az Index.
Sokszor lefagynak, meghibásodnak a 2-es metró vonalán járó új Alstom metrókocsik. A BKV elismerte, hogy vannak "kisebb hibák" a szerelvényekkel.