Állj mellénk! Legyél pártoló tag!

#4ig

BrandChannel 4iG Informatikai Zrt.

Önjáró robotok, drónok és visszaellenőrizhető termékek: így digitalizálódik a mezőgazdaság

A mezőgazdaság jövője azon múlik, hogy a földeken, ahol a zöldségek és a gyümölcsök megteremnek, valamint az üzemekben, ahol a termékeket előállítják, hogyan és milyen módon tudják növelni a hatékonyságot, gyűjteni az adatokat vagy épp csökkenteni a károsanyag-kibocsájtást. Legújabb podcastunkban a jelenből pillantunk a jövő felé meghívott szakértőnkkel, akivel a legújabb agrártechnológiai megoldásokról is beszélgetünk.

BrandChannel 4iG Informatikai Zrt.

Digitalizálódó mezőgazdaság: így segítik az adatok a hatékonyabb termelést

A Bizottság döntése alapján 2025 januárjában megkezdődött a Közös Európai Mezőgazdasági Adattér (Common European Agricultural Data Space – CEADS) létrehozása. A CEADS célja egy európai keretrendszer kialakítása, amely biztonságos, átlátható és felelősségteljes módon könnyíti meg az adatok megosztását, feldolgozását és elemzését. Alapvető eszközként szolgál majd az ágazat digitális és zöld átállásának felgyorsításához, az adminisztratív terhek csökkentéséhez, valamint a mesterségesintelligencia-eszközök alkalmazásának megalapozásához.

hvg360 Lőrincz Tamás

Magyar Péter a HVG-nek: Nem történt bennfentes kereskedés, ezt a banki kimutatásaim is bizonyítják

A Tisza Párt elnöke a HVG-nek adott nyilatkozatában visszautasította azokat a vádakat, amelyek szerint bennfentes kereskedéssel keresett több millió forintot a tőzsdén, egyben jelezte, hogy pert indít az ezt állító sajtótermékek ellen. Állítása szerint több nappal azután vásárolt Opus-részvényeket, hogy hivatalosan is bejelentették az árfolyamot felhajtó intézkedést. Azt mondta, az adóbevallásai bizonyítják, hogy az elmúlt években mennyi nyereséget ért el a tőzsdézéssel. Elmondta azt is, pontosan milyen részvényei voltak, és mi van még most is a tulajdonában.

BrandChannel 4iG Nyrt.

Az időskor nem láthatatlan

Egy fontos társadalmi jelenségre, az idősebb korosztály láthatatlanságára hívja fel a figyelmet idei karácsonyi kampányában a Vodafone Magyarország. A szolgáltató egy szívmelengető, elgondolkodtató ünnepi reklámfilmben dolgozza fel ezt az aktuális témát, amelyben Szacsvay László, Oszvald Marika és Székely B. István egy különleges városi kalandra indulnak. A karácsonyi felhívás célja, hogy új megvilágításba helyezze az időskor és a digitális világ kapcsolatát.