A négykerekű Xiaomik egyelőre csak Kínában kaphatók, de hamarosan változni fog a helyzet.
Januárban Prágában sikerült beülnünk a Xiaomi első autójának, az SU7-nek a 673 lóerős Max változatába, a héten Barcelonában megrendezett MWC szakkiállításon pedig az 1548 lovas Ultra változattal is testközelből ismerkedtünk meg.
A Xiaomi SU7 egyelőre még csak Kínában kapható, azonban William Lu, a vállalat elnöke az MWC-n elárulta, hogy 2027-ben megkezdődik a globális értékesítés is.
A már javában a nemzetközi piacok feltérképezésével foglalkozó Xiaomi 2021 márciusában jelentette be, hogy meg kívánja vetni a lábát a személyautók piacán, és 2023 decemberében már le is leplezte első autóját.

A 42 városban 112 kereskedéssel rendelkező Xiaomi tavaly az eredetileg előirányzott 100 ezer helyett 140 ezer autót adott el, Kínában az átszámítva mintegy 11,4 millió forintos indulóárú SU7 máris népszerűbb a Tesla Model 3-nál, és a tervek szerint idén már 300 ezer Xiaomi autó talál majd gazdára.
Hamarosan megkezdődik az SU7 szabadidő-autó testvérmodelljének, a szintén tisztán elektromos YU7-nek a kínai forgalmazása, ezt követően pedig érkezik a Xiaomi harmadik modellje, mely nagyméretű SUV várhatóan nemcsak elektromos, hanem belső égésű motoros hatótávnövelő funkciós villanyos változatban is elérhető lesz.

