Az utcaképet évtizedek óta meghatározó, remek ár-érték arányú modellt kivonja kínálatából a Ford.
A Ford európai részlegének kommunikációs vezetője elismerte a Motor1 oldal érdeklődésére, hogy idén novemberben véget ér a Focus gyártása a németországi Saarlouisban. Az első generációs modell 1998-as debütálása után hamar Az év autója lett, és azóta is az egyik legmeghatározóbb modell a kompakt kategóriában.
Az utóbbi években azonban a Ford fokozatosan kivonult a hagyományos személyautók piacáról, eltűnt a Mondeo és a Fiesta is. Mindez meg is látszik a számokon, a nagy volumenű modellek eltűnésével a vállalat eladásai 2024-ben 17 százalékkal 426 307 darabra estek vissza, miközben a piaci részesedése 4 százalékról 3,3 százalékra csökkent a Hyundai–Kia-páros mögött.
Az autóipari trendek és a változó fogyasztói igények mellett a Focus megszüntetésének fő oka az alacsony nyereségesség volt, amelyet Jim Farley vezérigazgató is elismert. A Ford stratégiája jelenleg, hogy az elektromos modellek mellett az ikonikus, magasabb haszonkulcsú modellekre, például a Broncóra és a Mustangra összpontosít.