A közös érdek egy platformra terelheti a legnagyobb konkurenseket is egy időre.
A BYD mint az egyik legnagyobb elektromosautó-gyártó, nyitott lenne egy együttműködésre a Teslával annak érdekében, hogy felgyorsítsák a belső égésű motorral szerelt járművek kivezetését. Stella Li, a BYD ügyvezető alelnöke a Financial Timesnak beszélt arról, hogy az autóipar legnagyobb kihívása nem a verseny, hanem a fosszilis üzemanyaggal működő járművek leváltása. Li úgy véli, hogy a két vállalat közös technológiai fejlesztésekkel és együttműködéssel elősegíthetné az elektromos járművek szélesebb körű elterjedését, még a Kína és a Nyugat közötti kereskedelmi feszültségek ellenére is.
A BYD ambiciózus terveket sző az európai piacon, ahol a Tesla eladásai visszaesőben vannak. A kínai gyártó már bejelentette magyarországi és törökországi gyárainak megépítését, és egy harmadik európai üzem létesítését is fontolgatja, hogy enyhítse az EU által kivetett magas vámok hatását.
A vállalat nemrégiben 5,6 milliárd dollárnyi tőkét vont be egy hongkongi részvényeladáson keresztül, hogy finanszírozza nemzetközi terjeszkedését. Az európai piacon való megerősödés azért is fontos a BYD számára, mert az elektromos autók iránti kereslet Kínában lassul, miközben Európában az árazás kedvezőbb maradt a kínai gyártók számára.
A kínai kormány támogatja az elektromosjármű-ipar fejlődését és a hazai gyártók nemzetközi terjeszkedését, ugyanakkor reagál a nyugati országok protekcionista intézkedéseire is. Brüsszel arra ösztönzi a kínai vállalatokat, hogy osszák meg technológiájukat európai partnereikkel, míg Peking egyre szigorúbb exportellenőrzéseket vezet be az akkumulátorgyártás kulcsfontosságú alapanyagai kapcsán. Li azonban úgy véli, hogy a politika csak rövid távon befolyásolja a piacot, és végső soron a fogyasztók fogják eldönteni, hogy melyik vállalat kínálja a legjobb technológiát és termékeket az elektromos járművek piacán.