Barcelonában tartották meg a legdurvább Porsche Taycant is simán verő Xiaomi SU7 Ultra európai premierjét – ott voltunk, mutatjuk mit láttunk.
A Xiaomi tavaly február végén a barcelonai Mobil Világkongresszuson mutatta meg Európában először az első autóját, a maximum 679 lóerős teljesítményű SU7-et, mely általunk már Budapesten is körbefotózott elektromos autónak nemrégiben a kormánya mögé is sikerült beülnünk.
Az idei MWC pedig már az SU7 abszolút csúcsmodelljéről, a szupersportos SU7 Ultráról szól, melyet egy Leica kamerás vadonatúj Xiaomi 15 Ultra mobillal fotóztunk körbe.


Morcos szuperszedán
Az Ultra könnyen megkülönböztethető a polgári kivitelű többi SU7-től, hiszen spéci lökhárítókat és légterelőket felvonultató egyedi aerodinamikai csomaggal, szemrevaló hatalmas könnyűfém felnikkel és 430-410 milliméteres tárcsákra épülő Akebono karbon-kerámia fékrendszerrel van felvértezve.
Utóbbi hőmérséklete az 1300 Celsius fokot is meghaladhatja és segítségével akár 30,8 méter alatt letudható egy 100–0 km/h fékezés. Pedig nem könnyű az SU7 Ultra, minimum 2360 kilogrammot nyom a mérlegen.


A gyártó nem kevesebbet állít, minthogy a sportszedán egymás után tízszer képes úgy lefékezni 180-ról 0-ra, hogy közben semmit sem romlik a fék hatékonysága.
A sárga, zöld, ezüstszürke, fekete és fehér fényezéssel rendelhető, 24 karátos front emblémával ékesített újdonság 5,11 méter hosszú, 1,97 méter széles, 1,47 méter magas és kereken 3 méteres tengelytávolságú.
A 21 colos Pirelli P Zero 5 sportgumikon gördülő, duplakamrás légrugós felfüggesztésű villanyautó maximum 285 kilogramm leszorítóerőt képes termelni. Az opcionális hátsó légterelő 1,56 méter széles.



Milyen belül?
A háromféle színkombinációban (sárga/fekete, fekete/sárga, fekete/piros) rendelhető utastérben 1,76, a karosszérián 3,74 négyzetméternyi karbonszálas felület található.
Belül 5 négyzetméternyi felületet borít Alcantara, ami nemcsak a minőség javításában, hanem a tömeg csökkentésében is kiveszi a szerepét. A szellőztetett és fűtött első ülések tízpontos masszázst vonultatnak fel, a high-end hi-fi 25 hangszórós, a dupla vezeték nélküli mobiltöltő pedig 50 W-os teljesítményű.
A hatalmas OLED érintőkijelzős és kiterjesztett valóság funkciós HUD rendszerű SU7 Ultra fejlett vezetéstámogató rendszere három LiDAR-t, tizenkét kamerát és öt milliméteres hullámhosszú radart vonultat fel.




Atomerőmű
Elöl egy 392 lóerős V6s, hátul pedig két darab 578 lovas és 27200-as percenkénti fordulatszámú V8s villanymotor található. Az összteljesítmény 1548 lóerő, ami mellé nem kevesebb, mint 1770 Nm-es nyomaték társul.
Mint azt a gyártó képviselőitől megtudtuk, a Taycantól eltérően nincs kétfokozatú automata váltó a hajtásláncban.


A 0-ról 100-ra 1,98 másodperc alatt katapultáló, 5,86 másodperces 0–200-as szintidejű SU7 Ultra végsebessége eléri a 350 km/h-t.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a 0-100-as gyorsulási időt amerikai módra az úgynevezett kigördülési idő nélkül adja meg a gyártó, a hagyományos európai 0–100-as sprint 0,1-0,2 másodperccel hosszabb lehet.
Az 1108 lóerős Porsche Taycan Turbo GT az európai mérés szerint 2,2 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra, 6,4 másodperc alatt abszolválja a 0-200-at és 305 km/h a végsebessége.

Nordschleife és társai
A komoly hűtési teljesítménynek köszönhetően egymás után két kör megtehető feszített tempóban a Nordschleifén a túlmelegedés veszélye nélkül.
A villanyszedán nemrégiben 2:09.94 alatt ért körbe a Shanghai International Circuiten, ily módon maga mögé utasítva a korábban 2:11.28-as köridőt behúzott Porsche Taycan Turbo GT-t.
Az SU7 Ultra a közelmúltban a Chengdu Tianfu International Circuiten és a legendás Nordschleifén is bizonyította már rátermettségét.


A CATL által gyártott Qilin 2.0 akkumulátor 93,7 kWh kapacitású, a hatótáv 620 kilométer magasságában alakul, igaz az e tekintetben elég laza kínai CLTC-szabvány szerint. A megfelelő DC gyorstöltővel akár 11 perc alatt letudható egy 10–80 százalékos töltés.
Az aksi maximum 1330 kW-ot képes leadni, és még 20 százalékos töltöttség mellett is 800 kW-ot tud.

Végül, de nem utolsó sorban az opcionális Racing Package-ről is szólnunk kell, mely többek közt Bilstein Evo R futóművet, Endless fékbetéteket, Pirelli P Zero Trofeo RS semi-slick gumikat, egyedi karbonszálas felniket és 1,7 méteres karbonszálas tetőt hoz magával.
Utóbbival 11 kilogrammnyi tömeg spórolható meg, nem elhanyagolható módon az autó legmagasabb pontján.

Igen nyomott ár
Az SU7 csúcsmodelljének kínai előértékesítése október végén kezdődött meg Kínában, az első 10 percben 3680 megrendelést regisztráltak. A hivatalos forgalmazás február 27-én startolt el, ekkor 10 perc alatt 6900 autóra jött megrendelés, az első 24 órában pedig 15000 kocsi kelt el előzetesen.
Az árcédulán eredetileg 814 900 jüan, vagyis mintegy 43 millió forintnak megfelelő összeg szerepelt, végül azonban 529 900 jüanon, 28 millió forinton debütált a kocsi, melynek első példányait az ígéretek szerint áprilisban vehetik át a megrendelők.

Viszonyításképp, a fő rivális, a 2,1 másodperc 0–100-as szintidejű és 306 km/h végsebességű Porsche Taycan Turbo GT Kínában 1 998 000 jüanba (106 millió forint) kerül.
A 299 lóerős SU7 alapmodell ára 215 900 jüan (11,4 millió forint), és átlagosan 6-8 hónapot kell várni egy megrendelt autóra.

Jönnek az újabb modellek
A 42 városban 112 kereskedéssel rendelkező Xiaomi tavaly az eredetileg előirányzott 100 ezer helyett 140 ezer autót adott el, Kínában a SU7 máris népszerűbb a Tesla Model 3-nál, és a tervek szerint idén már 300 ezer Xiaomi autó talál majd gazdára.
A Xiaomi a közeljövőben több új villanyautóval tervez előrukkolni, melyek közül a Tesla Model Y rivális szabadidő-autó, a nemrégiben leleplezett YU7 várhatóan a nyáron érkezik meg a kínai kereskedésekbe.

Akinek ez a dizájn tekintetében Ferrari Purosangue utánérzésű YU7 esetleg nem lenne elég nagy, annak egy picit még várnia kell a harmadik Xiaomi autóra, mely nem lesz más, mint egy full size divatterepjáró, mely nemcsak tisztán elektromos, hanem belső égésű motoros hatótávnövelős villanyos változatban is készülni fog.
Egyelőre nem tudni, hogy a Xiaomi nálunk pontosan mikor kezdi meg személyautói forgalmazását, az viszont biztos, hogy a vállalat komoly figyelmet kíván szentelni az európai, így többek közt a magyar piacnak is.
