A gyönyörű Mercedes 500 E-ért pontosan annyi pénzt kérnek, amennyibe egy új Mercedes-AMG S 63 E Performance kerül.
A Mercedes 1984 és 1995 között több mint 2,2 millió példányban gyártotta a W124-es típust, melyet elsőként hívtak E-osztálynak.
A 4,75 méter hosszú luxusautóból számos különböző változat készült, de mind közül talán az 500 E-nek (később E 500) volt a legnagyobb tekintélye. Leszámítva persze az igen ritka, 381 lóerős 6 literes motorral szerelt E 60 AMG-t.
Manapság egyre nehezebb keveset futott, megkímélt állapotú 500 E-t találni, most azonban feltűnt a színen egy éppen új gazdára váró ilyen példány.


A mellékelt fotókon látható kocsi 1991-ben látta meg a napvilágot, tehát egy elég korai példányhoz van szerencsénk.
A 34 éves sportszedán eddig mindössze 17 ezer kilométert hagyott maga mögött, az árcéduláján pedig 229 500 eurós összeg szerepel.



Ez körülbelül 92 millió forintot jelent, mely tetemes summából akár egy vadonatúj Mercedes-AMG S 63 E Performance is kijön: ez az általunk nemrégiben alaposan letesztelt biturbó V8-as plugin hibrid 802 lóerős teljesítményű és 3,3 másodperces 0–100-as gyorsulású.
Az 500 E motorházteteje alatt egy 5 literes 8 hengeres szívó benzinmotor található, mely egy 5 sebességes automata váltón keresztül juttatja el 326 lóerős teljesítményét a hátsó kerekekre.
A 0–100-as sprint alig 6,1 másodpercig tart, a végsebesség 250 km/h.

A német autógyártás aranykorába visszarepítő, Porsche-génekkel is rendelkező igazi élménybomba 500 E-ből és E 500-ból kevesebb, mint 11 ezer darab hagyta el a gyártósort.
Egy 70 ezer kilométert futott 1994-es Limited példányt a közelmúltban sikerült rendesen meghajtanunk.
